اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

ثبت 123 واقعه ولادت در هر شبانه‌روز در مازندران

مدیرکل ثبت احوال مازندران از ثبت ولادت 123 واقعه به طور میانگین در هر شبانه روز در استان خبر داد.

ثبت 123 واقعه ولادت در هر شبانه‌روز در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، فرج‌الله ملکی یک‌شنبه شب در همایش تجلیل از پیشکسوتان ثبت احوال غرب مازندران که در هتل گلسار چالوس برگزار شد، بیان داشت: کارت هوشمند ملی برای تمام ایرانیانی که وارد 15 سال می‌شوند در مدت پنج سال آینده صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که کارت شناسایی‌شان مفقود شده، تغییراتی در شناسنامه‌هاشان ایجاد شده و ایثارگران در اولویت اخذ کارت هوشمند ملی هستند و با فراهم شدن بسترهای مناسب تمام مردم از این کارت برخوردار می‌شوند.

ملکی صدور کارت هوشمند ملی را کاری شگرف در عرصه تلاش‌های مجموعه ثبت احوال دانست و گفت: تجمیع هفت خدمت در یک کارت هوشمند ملی مانند خدمات بانکی، بیمه، درمان، انتخابات و ... از جمله خدماتی است که تنها با داشتن کارت هوشمند ملی صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در ده ماهه اخیر بیان داشت: 37 هزار و 557 مورد ثبت ولادت داشتیم که از این تعداد 19 هزار و 256 مورد مربوط به پسرها و 18 هزار و 301 مورد نیز مربوط به ثبت ولادت دخترها بود.

ملکی از ثبت ولادت 123 واقعه به طور میانگین در هر شبانه روز خبر داد و گفت: ولات ثبت شده در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.9 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: جمعیت استان در حال حاضر سه میلیون و 136 هزار و 14 نفر است.

ملکی افزود: 13 هزار و 271 مورد ثبت وفات داشتیم که 7 هزار و 415 مورد مربوط به مردان و 5 هزار و 856 مورد نیز وفات در خانم‌ها را شاهد بودیم.

این مسئول از کاهش وفات نسبت به مدت مشابه سال قبل در مازندران خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر شبانه روز 43 واقعه فوت داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران اظهار داشت: کل ازدواج ثبت شده در 10 ماهه سال 92 تعداد 24 هزار و 146 مورد بود.

وی تصریح کرد: تعداد ازدواج ثبت شده استان در هر شبانه‌روز به طور متوسط 79 مورد است.

ملکی با بیان اینکه مازندران رتبه 10 کشوری را در زمینه طلاق دارد ابراز داشت: کل طلاق‌های ثبت شده در 10 ماهه اخیر 5 هزار و 970 مورد بود و در هر شبانه روز 20 مورد طلاق در ثبت احوال ثبت شده است.

انتهای پیام/2296/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول