اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

افتتاح نخستین دفتر پیشخوان دولت در چالوس

رئیس اداره ثبت احوال چالوس گفت: نخستین دفتر پیشخوان دولت در زمینه ارائه خدمات هویتی شهرستان چالوس افتتاح شد.

افتتاح نخستین دفتر پیشخوان دولت در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، شعبانعلی ردایی امشب در مراسم افتتاح دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال چالوس اظهار داشت: در راستای اصل 44 قانون اساسی واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی یکی از وظایف ثبت احوال است.

وی تشکیل دفاتر پیشخوان هویتی را از دیگر وظایف ثبت احوال عنوان کرد و افزود: تعویض کارت شناسایی ملی، اخذ درخواست کارت شناسایی ملی المثنی، صدور گواهی‌های وفات، تجرد و شماره ملی(گواهی ابلاغ)، اخذ درخواست تعویض شناسنامه مستعمل، اخذ درخواست شناسنامه المثنی و اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در صورت ابلاغ از جمله خدماتی است که در این دفتر انجام می‌شود.

ردایی خاطرنشان کرد: دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال چالوس می‌تواند حدود 74 هزار و 815 نفر از جمعیت شهری چالوس را زیر پوشش خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اهمیت اسناد هویتی یادآور شد: سازمان ثبت احوال کشور تنها سازمان هویتی مردمی است که افشای مدارک سجلی در آن تنها در صورت دستور نامه قضایی امکان دارد و در غیر این صورت ممنوع است.

رئیس ثبت احوال چالوس تأکید داشت: رعایت شئونات اسلامی، اداری و تکریم ارباب رجوع، حفاظت از اسناد و مدارک تحویلی و همچنین اموال مورد استفاده، راهنمایی مراجعان و دقت در اخذ مدارک جهت ارائه خدمات  و پیگیری درخواست‌های ماخوذه و ارسالی به ادارات مربوطه در زمان‌های تعیین شده از جمله انتظاراتی است که سازمان ثبت احوال از رئیس و کارکنان دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال دارد.

وی افزود: انجام خدمات در چارچوب قوانین و مقررات و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی، اعلام و گزارش مشاهده هرگونه تخلف احتمالی یا جعل مدارک ارائه شده از طرف متقاضیان به مدیر فنی، حضور مسئول دفتر پیشخوان و کاردان فنی دفتر پیشخوان در دفتر از جمله الزامات است و اخذ درخواست‌ها صرفا باید توسط این اشخاص که مسئولیت مستقیم دارند صورت پذیرد.

ردایی با بیان اینکه دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال چالوس در حال حاضر درجه دو است، عنوان داشت: با حفظ و رعایت مسایل می‌توانیم شاهد ارتقای این دفاتر پیشخوان از درجه دو به درجه یک باشیم.

مسئول دفتر پیشخوان دولت در چالوس نیز گفت: دفتر خدمات ارتباطی از سال 82 با همکاری سه شرکت مخابرات، پست و پست بانک در چالوس آغاز به کار کرد.

جواد کیادلیری تصریح کرد: پس از چند سال برابر اصل 44 قانون اساسی انتقال کار از ادارات دولتی به پیشخوان دولت آغاز شد.

وی گفت: خدمات مربوط به شرکت‌های آب، برق، گاز، تلفن همراه، خدمات سیم کارت رایتل، ایرانسل، مسکن مهر، دارایی، کارت مرزنشینی و سایر خدمات در این دفتر اجرا می‌شود و اخیرا نیز انجام امور مربوط به ثبت احوال به ما محول شد.

عضو هیئت مدیره پیشخوان دولت مازندران گفت: از آغاز به کار دفتر خدمات سه نفر به عنوان نیرو مشغول به کار شدند و اکنون که به دفتر پیشخوان دولت در زمینه ارائه خدمات هویتی شدیم، در این دفتر برای 10 نفر اشتغال‌زایی شد که از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند.

وی افزود: این دفتر پیشخوان دولت موفق به اخذ پروانه ارائه خدمات درجه دو از سازمان ثبت احوال کشور شده است که بتوانیم به‌زودی آن را به درجه یک ارتقا دهیم.

انتهای پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول