اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی همدان خبر داد

فعالیت 12 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی اسدآباد

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: 142 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که اسدآباد با 12 هزار بهره‌بردار سهم بزرگی در این حوزه دارد.

فعالیت 12 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، رضا عباسی عصر امروز در نشست نظام صنفی کشاورزی و دامی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: با وجود نظام صنفی در سطح شهرستان‌ها می‌توان بسیاری از پیام‌ها را از طریق کشاورزان به دولت و بالعکس برای پیشبرد اهداف و توسعه بخش کشاورزی اطلاع‌رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام صنفی هم به کشاورزان و هم به توسعه کشاورزی و تولید محصولات کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: نظام صنفی می‌تواند در محافل عمومی، خود و اهدافش را برای مردم معرفی کند تا بخشی از مشکلات حاکمیتی نیز با حضور بهره‌برداران حل شود.

مدیر تعاون روستایی همدان با بیان اینکه نظام صنفی بخش کشاورزی در استان همدان چهار سال پیش ایجاد شد، ادامه داد: البته این نهاد نوپا، غیر انتفاعی است.

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی برای آن تبیین نشده است، افزود: امیدواریم با ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزان و اعضای این نظام بتوانیم مشکلات را بررسی و حل کنیم.

عباسی به تفاوت نظام صنفی با سایر اصناف اشاره کرد و گفت: این نظام به صورت فراگیر اقدام به فعالیت می‌کند اما صنف‌های دیگر در یک محدوده مشخص فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن نظام صنفی در جامعه یک آمار کامل از بهره‌برداران در اختیار تصمیم‌گیران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد و نظام می‌تواند خلأ و مشکلات عدم شناسایی بهره‌برداران را توسط دولت حل کند.

 مدیر تعاون روستایی همدان ادامه داد: 142 هزار بهره‌بردار در سطح کشور در حال فعالیت هستند که اسدآباد با 12 هزار بهره‌بردار سهم بزرگی در این نظام دارد.

وی عمده وظیفه نظام صنفی را هویت‌بخشی به بهره‌برداران دانست و افزود: بهره‌برداران با عضویت در این نظام صنفی به صورت رسمی صاحب شناسنامه می‌شوند که تاکنون در استان همدان 4 هزار نفر به عضویت آن در آمده‌اند.

عباسی در پایان سخنانش با بیان اینکه نظام صنفی بدون سانسور می‌تواند مطالب کشاورزان را از دورترین نقاط به گوش مسئولان برساند، یادآور شد: در حال حاضر سیاست‌های نظام در بخش کشاورزی توسط نظام صنفی اجرا می‌شود و با قوی‌تر شدن نظام، بخشی از مسائل حاکمیتی نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/89008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول