اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک انقلابی بحرینی:

تفاهم مورد حمایت آمریکا را زیر پا له می‌کنیم

یک انقلابی بحرینی گفت: ما به آمریکا اعتماد نداریم و هر تفاهمی که بین آل‌خلیفه و مردم شکل گیرد و مورد رضایت آمریکا باشد را زیر پا له می‌کنیم.

تفاهم مورد حمایت آمریکا را زیر پا له می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شیخ علی عیسی جاسم عاشور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها در دفتر امام جمعه این شهر پس از بیان مشروحی از قیام‌های مردم بحرین از زمان حکومت آل‌خلیفه بر این سرزمین اظهار داشت: از خداوند درخواست داریم که انقلاب 14 فوریه، آخرین قیام ما باشد که منجر به سقوط آل‌خلیفه ‌شود.

وی با اشاره به وجود 3 هزار زندانی سیاسی در بحرین، افزود: نیروهای امنیتی با کمک نظامیان آل‌سعود، به شکنجه‌های وحشیانه و غیراخلاقی زندانیان می‌پردازند به‌گونه‌ای که چهار نفر زیر شکنجه، شهید شده‌اند همچنین شش روش تجاوز جنسی به زنان را ابداع کرده‌اند.

عاشور همچنین به 150 شهید تقدیمی مردم بحرین به انقلاب این سرزمین اشاره کرد و این رقم را در مقایسه با جمعیت 700 هزار نفر بومی بحرین، بسیار قابل توجه و نشانه مظلومیت دانست.

دلایلی که برای آن انقلاب کردیم

این انقلابی بحرینی از دلایل انقلاب مردم این سرزمین، وجود قانون اساسی‌ دانست که بدون دخالت مردم نوشته شده ‌است و دلیل بعدی را «تجنیس سیاسی» یا دادن تابعیت و سکونت به غیربحرینی‌ها و اهل تسنن برای به اقلیت رفتن اکثریت 80 درصدی شیعه این کشور بیان کرد.

وی ادامه داد: در گذشته بحرین به سرزمین تدین و ایمان شهرت داشت که پس از آمدن آل‌خلیفه، این حکومت تصمیم گرفت، هویت دینی مردم را با رواج مراکز فساد و فحشا، از بین ببرد.

عاشور همچنین تبعیض بین شیعیان را دیگر دلیل حرکت مردم دانست و به وجود فساد اداری، مالی و فقر مردم با وجود ثروت بسیار بحرین و زندگی مرفه خانواده حاکم، اشاره کرد.

مردم پیرو علمای جان بر کف

این جوان بحرینی از ویژگی‌های انقلاب سرزمینش را حرکت مردم، پشت سر علمای جان برکف اعلام کرد و گفت: از خصوصیات مردم ما بردباری و داشتن بصیرت است و بر خلاف انقلاب‌های دیگر کشورهای عربی، ما پس از توکل به خداوند، تنها به خود اعتماد و تکیه داریم.

هویت انقلاب ما اسلامی ا‌ست

این انقلابی بحرینی بیان کرد: هویت انقلاب ما اسلامی ‌بوده و پس از پیروزی، اسلام بر کشور ما حکومت خواهد کرد و آغاز قیام 14 فوریه از مسجد، نشانه این گفته است.

عاشور همچنین برای انقلاب‌های منطقه دو محور «مقاومت» و «متحدان آمریکا» تعریف کرد و بحرین را در «محور مقاومت» دانست که این حضور، باعث مخالفت‌های شدید دولت‌های غربی و برخی دولت‌های عربی با بحرین شده است.

جمهوری اسلامی خدمات بسیاری به مردم بحرین داشته است

وی بیان کرد: ولی امر مسلمین الامام خامنه‌ای، فرموده‌اند که «شعب‌البحرین سینتصر» و تاکید داشته‌اند که با وجود کارشکنی‌ها، مردم ما به خواسته‌هایشان می‌رسند و خداوند جمهوری اسلامی، امام امت و شهدای ایران به ویژه 14 هزار شهید استان فارس را برکت دهد.

این انقلابی به حمایت‌های معنوی ایران در کنار حمایت‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی از قیام مردم بحرین اشاره کرد.

بحرین یک پادگان نظامی شده است

این جوان فعال انقلابی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اکنون وضعیت بحرین به چه شکل است، تصریح کرد: اکنون کوچک‌ترین حرکت با برخورد نیروهای امنیتی مواجه می‌شود و بحرین یک پادگان نظامی‌ شده است.

عاشور اضافه کرد: در هفته سه یا چهار راهپیمایی در بحرین صورت می‌گیرد که مدت بسیاری دوام نمی‌آورد چراکه نیروهای امنیتی به شدت برخورد و برای کسانی که خارج از بحرین زندگی می‌کنند، اوضاع آرام به نظر می‌رسد در حالی که چنین نیست.

مشکل بحرین، شیعه و سنی نیست

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس درباره رهبر انقلاب بحرین، ابراز داشت: اکنون شیخ عیسی قاسم از بزرگ‌ترین شخصیت‌های مذهبی و سیاسی بحرین بوده که نماینده ولی‌ فقیه در بحرین نیز هستند که بیشتر صحبت‌های ایشان به گروه‌های سیاسی نزدیک است.

این انقلابی بحرینی گروه‌های بحرین را به سه دسته «سیاسی» «انقلابی» و «همراه با نظام» تقسیم کرد و افزود: گروه‌های سیاسی به حکومت مشروطه معتقدند در حالی که گروه‌های انقلابی به سقوط نظام عقیده دارند و همراهان با نظام نیز، هیچ‌گونه تغییری را نمی‌خواهند.

عاشور ادامه داد: مشکل بحرین، شیعه و سنی نیست بلکه مشکل حکومتی ظالم و مردمی مظلوم است و باید یادآوری کنم که اکنون زندانی سیاسی سنی نیز که از انقلابیون بوده، در زندان‌های آل‌خلیفه به سر می‌برد.

تفاهم مورد حمایت آمریکا را زیر پا له می‌کنیم

وی با بیان اینکه برای جوانان بحرین، جوانان ایران الگو هستند و سخنرانی‌های آتشین امام خمینی(ره) علیه حکومت طاغوت در بین مبارزان رواج دارد، تصریح کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم و هر تفاهمی که بین آل‌خلیفه و مردم شکل گیرد و مورد رضایت آمریکا باشد را زیر پا له می‌کنیم.

وی در پایان از رسانه‌های ایران خواست که با جوانان انقلابی بحرین ارتباط بیشتری داشته باشند.

به گزارش فارس، شیخ علی برادر شیخ زهیر عیسی جاسم عاشور از روحانیون بحرین بوده که به اتهام واهی بمب‌گذاری در یک روستای بحرین و جاسوسی برای ایران، به 25 سال زندان محکوم شده است.

خانواده عاشور از انقلابیون شناخته شده بحرین به شمار می‌آیند که نخستین شهدا را تقدیم این انقلاب کرده‌اند.

در این جلسه برخی از خبرنگاران به زبان عربی سئوالات خود را از این مبارز بحرینی می‌پرسیدند و حتی به بیان احساسات خود از قیام مردم می‌پرداختند.

انتهای پیام/2448/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول