اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

برای رساندن دانشگاه امام خمینی به اوج خود قصور داشته‌ایم

استاندار قزوین گفت: برای رساندن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به اوج خود قصور داشته‌ایم.

برای رساندن دانشگاه امام خمینی به اوج خود قصور داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و تقدیر از سرپرست پیشین که با حضور عبدالحسین فریدونی مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برای رساندن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به اوج خود قصور داشته‌ایم و خیلی نتوانسته‌ایم از فرصت‌ها استفاده کنیم و باید از این وضعیت حداکثر بهره‌برداری را داشت.

وی افزود: 30 سال قبل در محل خدمتم در مهاباد تلویزیون را نگاه می‌کردم که کلنگ احداث دانشگاه بین‌المللی به دست مسئولان وقت در قزوین به زمین زده شد که دیدن و شنیدن چنین خبری برای یک قزوینی در شهر غربت موجب حس خوشایندی بود که در دوران جنگ که کشور در حال رتق و فتق امور جنگ است افق‌های بلندی در روح و روان مدیران قزوین می‌گذرد که دانشگاهی تأسیس کنند تا در سطح بین‌المللی فعالیت کند و این موضوع حس سرشار از امید را ایجاد می‌کرد.

این مسئول ادامه داد: دغدغه من به این دانشگاه از روزگاران پیشین تا به امروز همواره وجود داشته و هنوز هم هست و اینکه این دانشگاه به جایگاهی برسد که نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی خدمات‌رسانی کند، جزو آرزوهای دیرینه ما بوده و هست.

روزبه تصریح کرد: مسئولان همواره آنچه در وسع خود داشته‌اند برای خدمت به این دانشگاه به کار گرفته‌اند.

استاندار قزوین خطاب به مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین تصریح کرد: این دوران را فرصت خوبی می‌بینیم که باید مسئولان از آن حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید دانست پرچمدار رشد علمی در کشور مقام معظم رهبری است و تیزبینی و توجه ایشان به علم و ساماندهی آن که نتایج آن در کشور و جهان دیده می‌شود فرصت مغتنمی برای دانشگاه هاست.

این مسئول دیدگاه شخص رئیس جمهور نسبت به دانشگاه‌ها را فرصت دیگری در این دوران برای رشد و بالندگی آنها دانست و اذعان کرد: پس از گزارشی که خدمت ایشان عرض کردم تاکیدات جدی نسبت به علم و دانشگاه داشتند و وقتی رئیس هیئت امنای یک دانشگاه رئیس جمهور و یک شخصیت دانشگاهی باشد باید از ظرفیت چنین فردی در رأس هیئت امنای دانشگاه استفاده کرد.

روزبه اضافه کرد: شاید نتوانیم در همه زمینه‌ها در عرصه بین المللی ظهور و بروز داشته باشیم، اما در علوم انسانی باید داشت و با توجه به مشی مقام معظم رهبری در راستای گسترش علوم انسانی اسلامی و توجه به شخصیت‌های علمی فعال در این حوزه در دانشگاه‌ها می‌توان به چنین هدفی رسید.

استاندار قزوین اذعان کرد: در قزوین اگر در این بخش گرایش‌هایی تعریف شود، شاید بتوان حرف برای گفتن داشت.

وی تصریح کرد: باید واقع‌بینانه نگاه کرد تا خلاها پر شود و با نام امام خمینی و عنوان بین المللی در عرصه های بین الملل ظهور و بروز داشت و در شأن نظام است که در عرصه علوم انسانی و ادبیات حرف برای گفتن داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: در عرصه‌های بین‌الملل کشورهای دیگر خیلی از شخصیت‌های ایران را تصرف می‌کنند و در مجامع بین المللی به ثبت می‌رسانند و این یقینا حاصل بی توجهی ماست، اما باید دانست که بهتر از دانشگاه بین‌المللی کسی نمی‌تواند از این افتخارات ایران دفاع کند.

روزبه عنوان کرد: تا بوده آقای نائینی را به عنوان انسانی صادق، سلیم النفس و باصفا دیده‌ایم و به ایشان عرض می‌کنیم که بنده و مدیران با تمام وجود در خدمت شما هستیم تا آرزوی دیرینه ما و مردم قزوین را که درخشش دانشگاه در کشور در عرصه بین المللی است، برآورده کنید.

در این برنامه از خدمات عبدالعلی آل بویه لنگرودی رئیس پیشین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و سیدابوالحسن نائینی با دریافت حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سوی عبدالحسین فریدون مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت سرپرست جدید این دانشگاه منصوب شد.

انتهای پیام/77011/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول