اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

جایگاه دانشگاه بین‌المللی قزوین در شأن نام امام (ره) نیست

نمیانده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جایگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در شأن نام امام خمینی (ره) نیست.

جایگاه دانشگاه بین‌المللی قزوین در شأن نام امام (ره) نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و تقدیر از سرپرست پیشین که با حضور عبدالحسین فریدونی مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اقدامات گرانسنگی که صورت گرفته است، در طول چند سالی که از عمر این دانشگاه میگذرد، جایگاه کنونی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به دلایل مختلف در شان نام امام خمینی و شایسته نام و موقیعت قزوین نیست.

وی ضمن تقدیر از خدمات رئیس پیشین دانشگاه و تبریک به سرپرست جدید اظهار امیدواری کرد: در دوران مدیریت سرپرست جدید شاهد دستیابی این دانشگاه به جایگاه و شأن شایسته آن باشیم که قرار گرفتن شخصیتی فرهیخته در رأس دولت که خود فرزند حوزه و دانشگاه و واقف بر نقش تعیین کننده دانشگاه در سرنوشت کشور است، به این هدف کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دانشگاه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییر و تحول یافتند زیرا پیش از آن دانشگاه‌ها مراکز تربیت نیروهایی بود که در خدمت استعمارگران و رژیم وابسته به آنها بودند.

باریک‌بین تصریح کرد: گرچه نیروهای مومن هم در میان استادان و دانشجویان آن زمان وجود داشت اما به دلیل جو غالب آن دوران کار چندانی از دست آنان بر نمی‌آمد و شاید حرکاتی هم داشتند اما به اندازه وضعیت خوب الان اثرگذار نبود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب و انقلاب فرهنگی دانشگاه ها به سمت تربیت نیروهای انقلابی، متعهد، علاقه‌مند به کشور و ایران حرکت کرد.

وی عنوان کرد: مدعی نیستیم وضعیت دانشگاه‌ها در حال حاضر کاملا مطلوب است بلکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب مورد نظر فاصله زیادی داریم اما آنچه اهمیت دارد مسیر دانشگاه‌هاست که تغییر کرده و باید امروز برای تبدیل فضای دانشگاه‌ها به فضای مطلوب تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم اما جهت حرکت مناسب است و امید می‌رود با همت و حرکت مسئولان از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و دیگر مسئولان، به سرعت به سمت قرار گرفتن دانشگاه‌ها در این جایگاه و در شأن انقلاب حرکت کنیم.

باریک‌بین یادآور شد: دانشگاه امام خمینی قزوین تنها دانشگاه بین المللی کشور است و در قزوین واقع شده در حالی که در همان سالی که بنا شد یک دانشگاه بین‌المللی در کشور تأسیس شود شهرهای بزرگی خواهان تأسیس آن بودند اما به دلیل موقعیت ممتاز قزوین با پیشینه علمی و فرهنگی عمیق آن دانشگاه بین‌المللی در این شهر تأسیس و با نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مزین شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت تلاوت قرآن کریم و تدبر در آن اظهار کرد: در کنار تلاوت آیات کلام الله مجید باید در هر فرصتی در آن تدبر کرد و با توجه به اینکه نوعا ما آن طور که باید به زبان عربی مسلط نیستیم باید هنگام قرائت آن در جلسات ترجمه روانی هم از آن بیان شود تا به نحو شایسته از قرآن بهره ببریم.

وی ادامه داد: نگاه به قرآن در مجلس نباید تشریفاتی باشد چراکه چنین نگاهی ظلم به این کتاب الهی است.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: پیامبر اسلام (ص) پس از خودش قرآن و عترت را در میان امت به امانت گذاشت و شخصیت وجودی ایشان نیز عبارت از قرآن و عترت بود پس ما موظفیم به این کتاب آسمانی به ویژه در مراکز دانشگاهی توجه داشته باشیم.

باریک‌بین یادآور شد: باید یک ترجمه بسیار خوب در جلسات به ویژه جلسات علمی از آیات تلاوت شده بیان شود تا علاوه بر بهره‌مندی همه افراد از تلاوت قرآن تدبری هم در آن صورت بگیرد.

در این برنامه از خدمات عبدالعلی آل بویه لنگرودی رئیس پیشین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و سید ابوالحسن نائینی با دریافت حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سوی عبدالحسین فریدونی مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت سرپرست جدید این دانشگاه منصوب شد.

انتهای پیام/77011/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول