اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی خبر داد

افزایش 80 درصدی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در خراسان رضوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی گفت: پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان در ایام نوروز 70 تا 80 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 80 درصدی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در خراسان رضوی

محمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره تمهیدات سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در ایام نوروز 93 اظهار کرد: 16 پایگاه امداد و نجات در نوروز 93 به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی دارای 22 پایگاه ثابت جاده‌ای و بین‌شهری است، افزود: این پایگاه‌ها در نوروز 93 به 38 پایگاه در سطح استان افزایش می‌یابد که رشد 70 تا 80 درصدی را در این زمینه داریم.

قاسمی تصریح کرد: 38 پایگاه‌ امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان در ایام نوروز در محورهای حادثه‌خیز استان فعال می‌‌شود.

وی ادامه داد: طرح نوروزی سازمان جمعیت هلال‌احمر استان با توجه به ورود خیل زائران به مشهد مقدس، از 28 اسفند‌ماه 92 تا 16 فروردین‌ماه 93 با 38 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای موقت و پس از ایام ذکر شده نیز با 22 پایگاه ثابت در راستای خدمتگزاری به زائران و مسافران علی‌بن موسی‌ الرضا (ع) فعال خواهد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی افزود: علاوه بر افزایش پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در سطح استان در ایام نوروزی با پایگاه‌های سیار، استفاده از یک فروند بالگرد، اتوبوس، آمبولانس و ... با حضور نیروهای فداکار داوطلب امدادگر و نجاتگر به زائران خدمت‌‌رسانی می‌شود.

وی در رابطه با تعداد امدادگران و نجاتگران خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در مجموع 2 هزار و 700 امدادگر و نجاتگر در پایگاه‌‌های جمعیت هلال‌احمر حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: برای این افراد دوره‌های بازآموزی از اول اسفند‌ماه تا 15 اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود تا افراد با وجود اینکه دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند برای آمادگی بیشتر در راستای امداد‌رسانی مطلوب‌تر مهیا شوند.

قاسمی گفت: پایگاه‌های امداد و نجات در رابطه با طرح نوروزی تجهیز شده است و یکسری اقلام در اختیارشان قرار گرفته و ناوگان خودرویی نیز به‌روز شده ‌است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول