اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

چشمه حفاری، زمین شناسی است

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: حفاری بدون حضور زمین‌شناسی امکان ندارد و چشمه حفاری، زمین‌شناسی است.

چشمه حفاری، زمین شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید دریس در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین که صبح امروز در تالار امام رضا شهرک نفت برگزار شد اظهار کرد: سی و دومین گردهمایی و نخستین گنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین به صورت رشته‌ای در 11 استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این گردهمایی در گذشته به صورت متمرکز بوده است اما امسال در استان‌های مختلف کشور برقرار شده است و سازمان‌های مختلف فعال در زمینه زمین‌شناسی در این همایش حضور گسترده‌ای داشته‌اند.

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه از این کنگره استقبال خوبی به عمل آمده است تصریح کرد: ارائه 200 مقاله در همایش زمین‌شناسی نفت آمار قابل قبولی است و از این تعداد مقالات حدود 100 مقاله پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه 30 مقاله در مدت برگزاری این همایش ارائه می‌شود عنوان کرد: اصل کنگره و آن بخشی که باید از آن بهره‌برداری علمی شود بخش ارائه مقالات است که امیدوارم کشور از خیر و برکات آن بهره‌مند شود.

دریس با بیان اینکه اهمیت صنعت نفت و تولید نفت و گاز بر کسی پوشیده نیست اذعان کرد: تامین درآمد ارزی کشور و خوراک پالایشگاه‌ها امر بسیار مهمی است و اگر اهمیت صنعت نفت را بپذیریم اهمیت علم زمین‌شناسی نیز مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اکتشاف نفت شاید اولین موضوعی که در ذهن به شکل متعارف متبادر شود، حفاری باشد اما شایسته است قبل از حفاری از زمین‌شناسی یادی شود.

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه حفاری بدون حضور زمین‌شناسی امکان ندارد اظهار کرد: برنامه پیش‌بینی حفاری‌ها، نظارت و کنترل بر حفاری و هدایت حفار و حفاری توسط زمین‌شناسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه چشمه حفاری، زمین‌شناسی است عنوان کرد: یک مهندس نفت اگر برنامه‌ای ارائه دهد و بخواهد به اهداف خود دست یابد این کار با هدایت زمین‌شناس امکانپذیر است.

دریس با اشاره به اینکه زمین‌شناسی در ایمنی نیز نقش مهمی دارد بیان کرد: در تعیین موقعیت‌های حفاری که توسط مهندسی نفت داده می‌شود باز هم شاهد حضور زمین‌شناس هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 چاه نفت در اهواز داریم گفت: با وجود اینکه حفاری‌ها صورت گرفته است باز هم نمی‌توان بدون حضور زمین‌شناس به کار خود ادامه داد.

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطر نشان کرد: در بخش مطالعات جامع نیز به زمین‌شناسی نیاز است و باید در تیم مطالعاتی یک زمین‌شناس حضور داشته باشد تا مدل‌های خود را ارائه دهد.

وی بر لزوم تبادل تجربیات و انتقال دانش تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی در زمینه تبادل اطلاعات میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اساتید دانشگاه صورت گیرد که به روند کار کمک کند.

دریس اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر مخازن متعارف کشور کشف شده است باید توجه خود را بر مخازن غیرمتعارف از جمله مخازن چینه‌ای متمرکز کنیم تا شاید کشفیاتی به دست آوریم.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول