اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان راه‌اندازی شود

استاندار گیلان بر برطرف شدن موانع احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان تاکید کرد و گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستراخان راه‌اندازی شود.

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در دیدار با دنیس آفاناسیف وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه با ابراز خرسندی از روابط استان‌های گیلان و آستراخان اظهار کرد: وزارتخانه‌های ایران و روسیه مشتاق گسترش روابط بین استان‌های گیلان و آستراخان هستند.

وی به راه‌اندازی کنسولگری ایران در آستراخان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کنسولگری روسیه در رشت سبب فعالیت بیشتر بازرگانان دو منطقه شده است.

نجفی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مشترک بین استانداران گیلان و آستراخان منعقد شده است، تصریح کرد: تفاهمنامه‌های مذکور باید عملیاتی شود.

استاندار گیلان بر افزایش روابط با آستراخان تاکید کرد و گفت: نزدیکی رشت با آستراخان فرصت بسیار مناسبی برای افزایش روابط تجاری، خدماتی و دانش فنی بین دو استان است.

وی با اشاره به توانمندی‌های دانش فنی گیلان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی، بیان کرد: آستراخان از قابلیت‌های تجاری و کشتی‌سازی برخوردار است و می‌توان از این توانمندی‌ها در توسعه گیلان و آستراخان استفاده کرد.

نجفی به توانمندی‌های گیلان در بخش گردشگر درمانی اشاره کرد و یادآور شد: توانمندی پزشکان گیلان در سطح بین‌المللی است ضمن اینکه بیمارستان‌های مجهز در استان راه‌اندازی شده و این امر می‌تواند تراز روابط بین دو استان را ارتقا دهد.

استاندار گیلان خواستار راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه شد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان توسط استانداران گیلان و آستراخان به امضا رسیده است.

وی از پیگیری نصب تندیس عمر خیام نیشابوری در آستراخان روسیه خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی نصب تندیس مذکور قبل از سفر رئیس جمهوری ایران به روسیه به اتمام می‌رسد.

نجفی با تاکید بر ارتقای روابط دوستی ایران و روسیه، بیان کرد: افزایش روابط تجاری بین گیلان و آستراخان در تحکیم روابط دو کشور تاثیرگذار است.

استاندار گیلان پیشنهاد راه‌اندازی خط کشتیرانی گیلان ـ آستراخان را داد و تصریح کرد: گردشگری تجاری باید مدنظر مسئولان گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه گیلان قابلیت تهیه نیازمندی‌های آستراخان را دارد، یادآور شد: آستراخان می‌تواند گیلان را محور تجارت خود با ایران در نظر بگیرد و این موضوع در توسعه روابط با روسیه مهم است.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول