اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مدیریت بحران اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

برآورد 724 میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز برای راه و شهرسازی گلستان

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: این اداره‌کل برای انجام بهینه وظایف خود در حوادث آتی از جمله کولاک برف نیازمند اعتباری معادل 724 میلیارد ریال است.

برآورد 724 میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز برای راه و شهرسازی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین محبوبی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه حمل و نقل مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این بودجه برای تامین و خرید تجهیزاتی از قبیل بلدوزر D65، گریدر 661، گریدر 14G، نمک‎پاش مکانیزه، لودر، باب کت، بیل بکهو و برف‎خور است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبار نیز برای تعمیر و تجهیز 100 دستگاه ماشین‎آلات موجود و مرمت و توسعه 14 راهدارخانه این اداره‌کل است.

فرسودگی و قدمت چندین ساله ماشین‎آلات راه و شهرسازی گلستان

مقدم یادآور شد: فرسودگی و قدمت چندین ساله، اکثر ماشین‎آلات این اداره‌کل، آنها را برای مدیریت حوادثی همچون حوادث اخیر مازندران ناکارآمد ساخته است.

وی اضافه کرد: البته این موضوع وظایف دستگاهی را از ما ساقط نمی‎کند، اما شایسته است، شرایط و امکانات موجود این اداره‌کل به مجموعه مدیریتی استان اطلاع‎رسانی شود، تا با حوادث بزرگ‎تر طبیعی در استان غافلگیر نشویم.

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی در کارگروه حمل و نقل استان گلستان با اشاره به وقوع حوادث متعدد طبیعی در استان اذعان داشت: گلستان تقریباً هر ساله شاهد وقوع حوادث و بحران‎های مختلف از جمله سیل، برف، یخبندان و آتش‎سوزی است و تجربه نشان داده در مواقع بحران با وجود مشکلات مختلف، همکاری و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های عملیاتی، اجرایی و امدادی جریان دارد.

محبوبی ادامه داد: همین موضوع، موجب رفع و یا تقلیل خسارات ناشی از بحران‎های پیش‎ رو شده، اما با این وجود، حجم و زمان حوادث غیرمترقبه،‌ برنامه‎ریزی و حفظ آمادگی کامل و دائمی را در مراحل آمادگی و مقابله با بحران طلب می‌کند.

تهیه بانک ماشین‌آلات استان برای تامین و هم‎پوشی نارسایی‎های موجود

وی با اشاره به تمهیدات استان برای تامین نیازها و تجهیزات مورد نیاز در زمان بحران تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی تجهیزات و ماشین‎آلات در استان و توسعه سیستم مانیتورینگ و نظارت تصویری محورهای استان به ویژه در محورهای برف‌گیر و مستعد حادثه، بخشی از تمهیدهای مورد اشاره است.

محبوبی اذعان داشت: تقویت و توسعه اعتبارات نگهداری راه‎ها، تجهیز دهیاری‎های استان به تجهیزات برف‌روبی اولیه مانند بیل بکهوی برف‌روب و تراکتور نمک‎پاش و برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی مدیریت بحران برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی از تمهیدات دیگری است که می‎تواند توسط استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/83002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول