اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بوی بهار در کویر ریگان

پرندگان منحصر به‌فرد ریگان شامل بلبل ریگانی سینه‌سفید این روزها با آواز دلنشین خود وعده بهار را به کویرنشینان می‌دهند.

بوی بهار در کویر ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، این شهرستان به دلیل تنوع آب و هوایی منحصر به‌فرد و متفاوت در استان کرمان شهرستانی است که در این فصل بخشی از آن بهار و بخشی دیگر زمستان است.

با گرم شدن هوا در قسمتی از شهرستان ریگان پرندگان آوازخوان خبر از بهار می‌دهند و کم‌کم بوی بهارنارنج‌های باغ‌های مرکبات ریگان را به استشمام مردم می‌رسانند.

ریگان دارای دو نوع آب وهوای گرم و خشک و معتدل کوهستانی است که اکنون در مناطق کوهستانی آن برف و یخبندان و در مناطق کویری آن بهاری زیبا نمایان می‌شود.

آواز دلنشین پرندگان منحصر به‌فرد ریگانی

شکوفه زدن تعدادی از درختان نشان از آن دارد که بهار در ریگان نزدیک است و گردشگران می‌توانند با سفر به این شهرستان نخل و آفتاب از بلندترین تپه‌های شنی آن بازدید کنند.

پرندگان منحصر به‌فرد ریگان شامل بلبل ریگانی سینه‌سفید این روزها صبح زود با آواز دلنشین خود ساکنان این منطقه را وعده بهار می‌دهند.

گذر از روستاهای دیدنی شهرستان ریگان و مشاهده این پرندگان انسان را به وجد می‌آورد و انگار در بهشتی از شرق استان کرمان قرار دارد که هر گوشه‌اش طبیعتی زیبا وجود دارد.

این پرندگان که این روزها مکان گرمی را برای خود انتخاب می‌کنند با پرواز بر بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان گردشگران زیادی را به سمت این تپه‌ها می‌کشند.

کشاورزان نیز با گرم شدن هوا در این خطه مشغول کشت بهترین محصولات هستند، کشت گندم و جو که در این شهرستان آغاز شده اکنون سرسبزی آن طراوتی خاص به این منطقه بخشیده است.

سرسبزی ریگان با بهترین کشت محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی ریگان می‌گوید: در ریگان با توجه به شرایط مساعد اقلیمی مانند آب و هوای مناسب و عدم وجود شب‌های یخبندان در ایام سال در قسمتی از این شهرستان و فراوانی منابع آب کشاورزان مشغول کشت و آمادگی باغ‌های خود هستند.

موسی جلالی به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه به فصل گرده‌افشانی در باغ‌های نخیلات ریگان نزدیک می‌شویم، کشاورزان خود را آماده می‌کنند تا بهترین محصول خرمای شرق استان کرمان را وارد بازار مصرف کنند.

وی تصریح کرد: این گرده‌افشانی در اواخر اسفند و در فروردین ماه ادامه دارد و کشاورزان در فصل تعطیلات نوروزی به امر کشاورزی مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: در این شهرستان کشاورزان به دو گونه از محصولات را کشت می‌کنند، محصولات باغی شامل انواع مرکبات، خرمای مضافتی و محصولات زراعی شامل حنا، وسمه، یونجه مشهور ریگانی، کنجد، گندم و ذرت کشت می‌شود.

جلالی اذعان داشت: کشاورزان ریگانی امسال با کشت بهترین محصولات مانند گندم و جو کویر ریگان را سرسبز کردند.

وجود 50 اثر تاریخی در ریگان

فرماندار ریگان گفت: این شهرستان دارای دو نوع آب و هوای متفاوت و دارای 306 پارچه آبادی و دو بخش است که به دلیل تنوع آب و هوایی بلندترین تپه‌های شنی دنیا در این شهرستان قرار دارند.

وی عنوان کرد: ریگان طبق کتب تاریخی شهری باستانی و پررونق در مسیر جاده ابریشم قرار داشته که تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب‌شرق کشور محسوب می‌شده و تاریخ آن همزاد شهر بم بوده است و این دو شهر مکمل یکدیگر هستند.

فرماندار ریگان اذعان داشت: وجود پرندگان زیبا و منحصر به‌فرد در ریگان مانند تیهو، بلبل مشهور ریگانی و کبک سبب شده که این پرندگان در این فصل خبر از بهار را در این خطه با آواز دلنشین خود بدهند.

اعتمادی بیان داشت: در دو هفته گذشته گردشگران زیادی از بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان بازدید کردند و از استان‌های کشور وارد این شهرستان نخل و آفتاب شدند.

وی از وجود 50 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و افزود: تنها مقبره شاه‌خورشید ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول