اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران در آستانه دریافت مجوز محیط زیست

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران در آستانه دریافت مجوز از محیط زیست است.

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد

 علی‌حسن نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط متنوع اقلیمی و منابع خدادادی همچنین توانایی‌های بالایی انسانی دارای ظرفیت‌های بالایی در راستای رشد و توسعه اقتصادی دارد.

وی افزود: با توجه به آخرین آمارهای ارائه شده در خصوص درآمد سرانه استان‌های کشور، درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد در یک سال حدود 13 میلیون تومان بوده که با این احتساب رتبه نخست درآمد سرانه در کشور متعلق به این استان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با احتساب این رقم، درآمد ماهانه هر خانواده پنج‌ نفری کهگیلویه و بویراحمدی حدود یک‌میلیون و 200 هزار تومان است.

نوروزی با اشاره به این نکته که عدد 13 میلیون تومان با احتساب درآمد نفت و گاز است، اذعان کرد: احتساب درآمد نفت و گاز به درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد انتظاری نابجا بوده زیرا درآمد نفت و گاز ملی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اگر درآمد سرانه نفت و گاز را از درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد جدا کنیم، رتبه نخست این استان در جدول درآمدهای سرانه به پایین‌ترین رتبه سقوط خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: در صورت این جداسازی درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد از 13 میلیون تومان در سال به دو الی سه میلیون تومان تنزل پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون محاسبه درآمد سرانه نفت و گاز، سهم کهگیلویه و بویراحمد از اقتصاد ملی 56 صدم درصد است و استان ما از لحاظ اقتصادی جایگاه مطلوبی در سطح کشور ندارد.

نوروزی با اشاره به وجود منابع عظیم نفتی در گچساران ابراز کرد: برای رخت بر بستن سیمای توسعه‌ نیافتگی در گچساران باید چند کار بزرگ و کلی انجام شود که این فعالیت‌ها می‌تواند پیام‌آور توسعه ‌‌یافتگی این شهرستان باشد.

وی پروژه‌های اقتصادی گچساران از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی را از عوامل پیشرفت و توسعه این شهرستان دانست و افزود: این نیروگاه از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و در حال حاضر در کمیسیون محیط زیست هیئت دولت در آستانه کسب مجوز محیط زیست است.

نوروزی اخذ مجوز زیست محیطی این نیروگاه را بسیار مهم و خاطرنشان کرد: در صورت اخذ مجوز زیست محیطی مجوز احداث این نیروگاه نیز صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هزینه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در گچساران را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و تأکید کرد: اگر قرار باشد این نیروگاه 500 مگابایت تولید برق انجام دهد به این رقم برای ساخت نیروگاه نیازمند هستیم.

انتهای پیام/82014/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول