اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و محقق بیابان و کویرشناس‌ خراسان جنوبی عنوان کرد

ریگ‌یلان کویرلوت گرمترین نقطه کره زمین

پژوهشگر و محقق بیابان‌گردی و کویرشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ریگ یلان کویر لوت دارای پهناورترین ریگ‌زارهای کشور است، گفت: همچنین این کویر نیز گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.

ریگ‌یلان کویرلوت گرمترین نقطه کره زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌احمد رونقی صبح امروز در بازدید کارشناس اداره کل طبعیت گردشگری کشور از کویر حیدرآباد نهبندان اظهار داشت: این کویر در 70 کیلومتری جنوب غربی نهبندان واقع شده است.

وی با بیان این‌که این کویر جدیدا شناسایی شده و تا‌کنون کمتر کسی برای تحقیق به آنجا سفر کرده است، افزود: این کویر یکی از مستعدترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری نهبندان معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه بیابان‌گردی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بازدید کارشناس اداره‌کل طبیعت گردشگری کشور به این مکان بازتاب مثبتی دارد، گفت: کارشناسان کویرنوردی، شرکت توسعه مسافرگردی خراسان جنوبی و غیره از پتانسیل‌های بیابان‌گردی استان بازدید می‌کنند.

رونقی در ارتباط با بازدید کارشناسان طبیعت‌گردی از ریگ یلان کویر لوت یادآور شد: بلندترین کوه‌های شنی جهان نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان این‌که این منطقه دارای پهناورترین ریگ‌زارهای کشور است، ادامه داد: همچنین این کویر نیز گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.

پژوهشگر و محقق بیابان‌گرد خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد اکو موزه و کمپینگ در کویر حیدرآباد نهبندان، اذعان داشت: با ایجاد اکو کمپ کویری در این منطقه نیازهای اولیه گردشگران شامل چشمه بهداشتی، طراحی سنتی‌خانه‌ با گز و اتاق برای اقامت کوتاه مدت گردشگران و غیره فراهم می‌شود.

انتهای پیام/69017/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول