اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفند ماه امسال

مرحله دوم طرح ملی حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اسفند ماه امسال مرحله دوم طرح ملی حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مرحله دوم طرح ملی حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام احمد اصغرنژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور از سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح حافظان قرآن سال گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده و این طرح چهار ساله است که آزمون سال گذشته مرداد ماه امسال برگزار شد و آزمون امسال نیز اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اصغرنژاد یادآور شد: سهمیه آذربایجان غربی در سال گذشته حدود 10 هزار نفر بود و سال گذشته نیز موفق به جذب بیش از 10 هزار و 100 نفر در این طرح شدیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عنوان کرد: امسال سهمیه آذربایجان غربی 12 هزار و 620 نفر بوده که بر اساس تراکم جمعیتی در بین شهرستان‌های استان تقسیم شد.

این مسئول اعلام کرد: آزمون شفاهی مرحله دوم طرح ملی حافظان قرآن کریم از 22 بهمن ماه امسال برگزار شده و این آزمون شفاهی تا هشت اسفند ماه امسال ادامه دارد.

وی ادامه داد: آزمون کتبی نیز همزمان با سراسر کشور نهم اسفند ماه برگزار می‌شود و این آزمون با حضور 6 هزار و 873 نفر در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

اصغرنژاد خاطرنشان کرد: آزمون کتبی در رشته‌های حفظ سی جزء، 30 جزء و جزء یک، 30 جزء و جزء یک و دو، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 و 300 موضوعی برگزار می‌شود بیشترین شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی حفظ سی جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پنجمین دوره مسابقات کشوری اذان در تهران برگزار و رضا اسماعیل‌زاده از خوی موفق به کسب مقام چهارم این دوره از رقابت‌ها شد.

این مسئول اضافه کرد: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم رده زیر 16 سال نیز علی مردانی از تکاب نفر پنجم رشته ترتیل و حسین مهدی‌زاده از ارومیه نفر دهم رشته حفظ کل قرآن کریم شد.

اصغرنژاد اذعان داشت: در مجموع به این دوره از رقابت‌های کشور پنج نفر اعزام شده بودند که هر سه برادر اعزامی حائز رتبه شدند، اما خواهران موفق به کسب عناوین برتر نشدند.

انتهای پیام/61005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول