اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با مردم خارگ عنوان شد

گلایه رئیس شورای شهر خارگ از عدم پرداخت مطالبات شرکت نفت فلات قاره

رئیس شورای شهر خارگ گفت: بابت تاخیر پرداخت مطالبات شرکت نفت فلات قاره، مشکلاتی برای شهرداری خارگ به وجود آمده است که امیدواریم این مسئله برطرف شود.

گلایه رئیس شورای شهر خارگ از عدم پرداخت مطالبات شرکت نفت فلات قاره

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین داربویی شامگاه شنبه در دیدار با مردم خارگ، اظهار داشت:  باید از تلاش‌های فرمانده پدافند هوایی خارگ و سردار اسماعیل‌زاده قدردانی کنیم که در راستای حل برخی از مشکلات همکاری لازم را انجام می‌دهند و در مورد زمین‌های شهید عهد قدیمی که در محدوده آنهاست پیگیری کرده‌اند و همچنین از تلاش‌های امام جمعه محترم که در تهران پیگیر رفع این مشکلات بوده‌اند و امیدوارم در دیدار آیت‌الله صفایی با مقام معظم رهبری، این قضیه مطرح و این زمین‌ها به صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم باز گردد.

وی با تشکر از تلاش‌های مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: مهندس موسوی همیشه دیدگاه مثبتی داشته و امیدوارم با شهرداری خارگ همکاری لازم را انجام دهند و مطالبات شهرداری پرداخت شود و برخی از پروژه‌های خود را در راستای افزایش درآمدزایی شهرداری خارگ به آن‌ها محول کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ خاطر نشان کرد: بحث اصلی ما با مدیرعامل پایانه‌ها در خصوص استقلال عملیات عمومی است و در گذشته با وجود مخالفت‌های ما عملیات عمومی برای رفع مشکلات مردم از طریق تمامی شرکت‌های نفتی مستقر در خارگ تاسیس شد و بودجه‌ای به آن تعلق گرفت که می‌توانست خارگ را متحول کند اما متاسفانه پس از مدتی  با وجود قول‌هایی که داده شده بود و به واسطه برخی‌ها، زیر نظر پایانه‌های نفتی رفت و از استقلالش کاسته شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه این خدماتی که امروزه انجام می‌شود، آن خدماتی نیست که مد نظر بوده و برخی مبالغ که به عنوان هزینه کردها ارائه می‌شود، به نظر می‌رسد اینگونه نیست و عنوان می‌شود که سالانه در حدود 30 تا 40 میلیارد تومان برای مردم هزینه می‌شود و اگر این بودجه و یا نصف آن در اختیار مردم قرار بگیرد، خارگ مدینه فاضله افلاطون خواهد شد.

داربویی با بیان اینکه ما منکر کارهای صورت گرفته نیستیم، افزود: ما امیدواریم در زمینه حل مشکلات مردم، این هزینه‌ها واقعاً خرج شود اما خیلی از هزینه کردها، سودی به حال این مردم نداشته است و در راستای خدمت رسانی به مردم نبوده است اما به پای آن‌ها نوشته شده است.

وی تصریح کرد: باید در زمینه خدمت‌رسانی به مردم تشکر کنم از مدیریت پتروشیمی خارگ که همواره بانی خیر بوده‌اند و در همین راستا با پیگیری‌های امام جمعه، در حال احداث مدرسه‌ای در محدوده شهری خارگ و اجرای برنامه‌های عامل‌المنفعه هستند.

رئیس شورای شهر خارگ با ابراز گلایه از شرکت فلات قاره مبنی بر تاخیر در پرداخت مطالبات شهرداری خارگ عنوان کرد: بابت تاخیر پرداخت مطالبات، مشکلاتی برای شهرداری خارگ به وجود آمده است که امیدواریم این مسئله نیز برطرف شود.

وی افزایش رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ را ستود و اذعان کرد: زمانی وقتی درخواست اشتغال جوانان خود را به شرکت‌های مستقر در خارگ می‌دادیم، عدم سواد کافی و نداشتن مدارک عالیه را بهانه می‌کردند و به واقع ما شرمنده شرکت‌ها بودیم و امروز به حمدالله با تلاش‌های مسئولان دانشگاه آزاد و همت جوانان ما، آن‌ها مدرک دارند اما عدم شغل کافی، ما را شرمنده فرزندانمان کرده است.

داربویی با تاکید بر صبر و مقاومت مردم خارگ افزود: باید تشکر ویژه‌ای داشت از این مردم که هیچ‌گاه گلایه‌ای نکردند و به امید این‌که روزی مشکلات برطرف شود، صبر کردند و 35 سال همیشه در صحنه حاضر بودند متاسفانه با این‌که این جزیره یک پایانه بین‌المللی صادرات نفت است، خدمات صورت گرفته مطلوب نیست و با وجود اینکه فاصله تا شهرهای همجوار 35 کیلومتر بیشتر نیست، اما همواره مشکلات زیادی برای تردد هست.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی‌گوییم در این فاصله کوتاه برای ما پل بزنید یا تونل زیرزمینی حفر کنید، بلکه تنها می‌گوییم مصوبه‌ای که از سال 86 بوده و نفت هم 5 میلیارد تومان به اداره بنادر بابت اجرای آن داده را اجرایی کنید و کشتی هر چه زودتر در اختیار این مردم قرار گیرد اگر همان سال‌ها این مصوبه اجرایی می‌شد دیگر نیازی به مجوزاتی که امروز باید اخذ شود نبود اما متاسفانه انجام نشد و امیدواریم سریعتر این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/66006/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول