اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بناب:

نخستین شهرداری شبانه‌روزی کشور در بناب راه‌اندازی می‌شود

شهردار بناب با بیان اینکه وضعیت فعلی شهرداری بناب در هیچ حوزه‌ای رضایت‌بخش نیست، گفت: قصد داریم نخستین شهرداری شبانه‌روزی در سطح کشور را در بناب راه‌اندازی کنیم.

نخستین شهرداری شبانه‌روزی کشور در بناب راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود برزگرجلالی امشب در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از تصدی پست شهرداری بناب اظهار کرد: شهر بناب در حوزه خدمات شهری از جمله ترافیک، صدور پروانه و اجرای طرح تفصیلی وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر وجود ایرادات قانونی، کم‌لطفی‌های مدیریتی نیز باعث شده تا این مشکلات گریبانگیر این شهر شود.

تصویب بودجه 93 تا پایان امسال

شهردار بناب سپس با تشریح برنامه‌های آتی شهرداری بناب از اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در قالب بودجه مصوب شهرداری در این شهر خبر داد و افزود: امیدوارم قبل از اتمام سال 92 بودجه سال آینده به تصویب نهایی برسد تا شاهد رفتارهای غیرقانونی و همچنین دریافت مجوزهای ماهانه نباشیم.

شهرداری بناب 20 میلیارد ریال بدهی دارد

برزگرجلالی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان مالی شهرداری بناب گفت: هم‌اکنون شهرداری بناب 15 میلیارد ریال بدهی نقدی دارد و 5 میلیارد ریال نیز از بابت اسناد بین راهی بدهکار است و با احتساب حقوق و مزایای دو ماهه آخر سال کارکنان شهرداری باید تا آخر امسال 40 میلیارد ریال پرداخت کند که هم‌اکنون این شهرداری 300 میلیون ریال موجودی دارد.

شهردار بناب ادامه داد: به جهت عدم اصلاح طرح تفصیلی تعداد زیادی از شهروندان در شهرهای دیگر به ساخت و ساز مشغولند که با هماهنگی‌های به عمل آمده برای اصلاح طرح تفصیلی و تغییراتی که در این طرح صورت گرفته است؛ به زودی شاهد رونق ساخت و ساز در این شهر خواهیم بود.

تخفیف 20 درصدی عوارض و جرایم تا پایان امسال

وی از ارائه تسهیلات ویژه و تخفیف 20 درصدی تا پایان سال‌جاری در پرداخت عوارض و جرایم به شهروندان بنابی از سوی شهرداری خبر داد و از شهروندان خواست از این موقعیت استفاده کنند. چرا که از سال آینده ضمن اینکه این تخفیفات وجود نخواهد داشت، بلکه میزان جرایم ماده 100 نیز بالا خواهد رفت.

وضعیت خدمات شهری بناب شایسته مردم این شهر نیست

برزگرجلالی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت حاکم بر حوزه خدمات شهری بناب را شایسته مردم این شهر ندانست و توجه به این حوزه از قبیل آتش‌نشانی، فضای سبز، جلوگیری از تخلفات ساختمانی، توجه به زیباسازی شهر و ساماندهی مشاغل مزاحم را از رئوس کاری خود اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تشکیل و راه‌اندازی کمیسیون خاص مربوط به ساماندهی شغل‌های مزاحم و داشتن ضمانت اجرایی مصوبات این کمیسیون نسبت به جمع‌آوری آنها از سطح شهر اقدام خواهیم کرد.

شهرداری بناب 200 نیروی مازاد دارد

وی اظهار کرد: شهرداری بناب تنها شهرداری در سطح استان است که 80 درصد اعتبارات آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

به گفته شهردار بناب هم اکنون 448 پرسنل در قسمت‌های مختلف شهرداری بناب خدمت می‌کنند که 200 نفر آنها مازاد هستند.

برزگرجلالی افزود: شهرداری‌های هم‌تراز و هم‌درجه با بناب نصف این جمعیت کارمندی را دارند و در واقع نیروهای شاغل در شهرداری بناب دو برابر نیروی مورد نیاز است.

شهردار منتخب بناب اذعان کرد: من دنبال تدبیر هستم تا نسبت به ساماندهی این نیروها اهتمام کنم بنابراین به خاطر اینکه بتوانیم از این نیروها کار بکشیم، قصد داریم نخستین شهرداری شبانه‌روزی در سطح کشور را در بناب راه‌اندازی کنیم و ضمن فعال کردن تمام واحدهای شهرداری، هر شب شهردار شب را نیز در شهرداری بناب دایر خواهیم کرد و نیروهای مازاد را در قالب شهرداری شبانه جذب کار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: حل مشکل مالی شهرداری بناب با دریافت عوارض از مردم امکان‌پذیر نیست بنابراین باید با ایجاد فضای اعتماد در جذب سرمایه‌گذاران قدم برداشته و زمینه‌های مشارکت را برای سرمایه‌گذاران آماده کنیم.

رسانه‌ها شهرداری را نقد کنند

برزگرجلالی همچنین توجه به بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری را از اولویت‌های کاری شهرداری بناب در سال آتی نام برد و گفت: برای حل مشکل آسفالت این شهر نهضت آسفالت مورد نیاز است.

شهردار بناب در ادامه به تعامل خود با رسانه‌ها اشاره و تأکید کرد: وظیفه رسانه انتقاد است و بنده از رسانه‌ها حمایت کرده و از آنها می‌خواهم مسائل و مشکلات شهری را به بنده منعکس کنند.

وی در پایان این گفت‌وگوی خبری از راه‌اندازی شهردار محله با عنوان شهریاران بناب در روزهای آتی در این شهر خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی که انجام خواهیم داد، انتظار داریم با کمک فرهیختگان شهر از هر محله یک نفر را به عنوان رابط محله با شهرداری انتخاب و ضمن اینکه امکانات لازم را برای آنها فراهم می‌کنیم، از تجربیات و نظرات آنها نیز برای عمران و آبادانی این شهر بهره ببریم.

به گزارش فارس، بر اساس نشانه‌ها و آثار شناخته شده در شهر بناب، قدمت تاریخ و تمدن این شهر به 6 هزار سال پیش می‌رسد که به احتمال زیاد نخستین قوم آریائی این محل را به جهت آب و هوای معتدل و بارندگی‌های سالانه و زمین‌های مسطح و هموار و قرار گرفتن اراضی در دامنه‌های زیبای سهند و سواحل دریاچه ارومیه برگزیده باشند.

وضعیت جغرافیائی منطقه و آثار به دست آمده از کاوش‌های محلی نیز با توصیفات شهر تاریخی شیز انطباق دارد. آثار به دست آمده از حفاری‌های قره تپه گزاوشت و قیزلار قلعه سی (قلعه دختران) که یکی از 93 تپه باستانی است و همچنین وجود 36 غار مرتبط به یکدیگر (معماری صخره ای صور)، نشانگر زندگی‌های دسته جمعی در دوران ماقبل تاریخ است.

تخریب کامل در زمان حمله مغول امکان هر گونه تحقیق را در زمینه هنر و معماری این منطقه در قبل و بعد از اسلام مشکل یا غیر ممکن کرده است. اما یکباره در ابتدای دوره حکومت صفویان در اواسط قرن دهم در حدود بیست مسجد زیبا، چندین گرمابه و بیش از چهل کاروانسرای اقامتی و تجارتی متعددی به مرور زمان در شهر احداث شده که این امر حکایت از آبادانی و رونق ناگهانی شهر پس از دوره مغول و به عبارتی بهتر بازسازی پس از جنگ است.

شهرستان بناب با وسعت 779 کیلومتر مربع (1.7 درصد مساحت استان) در 120 کیلومتری تبریز واقع شده است.

بناب از دیرباز از یک موقعیت ممتاز جغرافیایی برخوردار بوده و راه‌های بزرگ تجارتی و کاروانی از آذربایجان به سمت غرب از آن عبور می‌کرده است و امروزه نیز با قرار گرفتن در نقطه تلاقی محورهای اصلی آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، عتبات عالیات و دسترسی به راه‌های آهن و هوایی، ضمن این که موقعیت خود را حفظ کرده، بر موقعیتش نیز افزوده شده است و همیشه به عنوان یک شهر مطرح در شمال غربی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/60004/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول