اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

روند اجرای برنامه‏های امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) بررسی شد

روند اجرای برنامه‏های امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در لاسجرد بررسی شد.

روند اجرای برنامه‏های امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عصر امروز در آیینی با حضور حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، معاون این اداره کل، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان و شماری از مسئولان و هیئت امنای امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع)، روند اجرای برنامه‏های این امامزادگان بررسی شد.

در این نشست، مسائل مترتب بر اداره مطلوب و تقویت جایگاه امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع)  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیران حاضر در این مراسم، بر تقویت جایگاه اوقاف و امور خیریه استان سمنان و نیز احیای موقوفات در استان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در سمت راست جاده سمنان‏ ـ تهران و در محل روستای لاسجرد، بنای امامزاده‏ای مشاهده می‏شود که به نام امامزاده سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع)، از اولاد حضرت امام موسی کاظم (ع) مشهور است.

بر اساس مکاتبات انجام شده در سال 1375 از سوی هیئت امنا با آستان قدس رضوی، مرکز کل اسناد آستان قدس رضوی بر اساس منابع معتبر از کتب رجال و انساب و منابع امامزاده‏شناسی، تحقیقات خود را به شرح ذیل اعلام کردند: «امامزاده سیدرضا فرزند سیدرحیم بن حسین بن علی بن سید محمد ... حسن بن امام موسی کاظم (ع) و امامزاده سیدعلی‏اکبر فرزند سید مرتضی بن سید محمد... حسن بن امام موسی الکاظم (ع) و در روستای لاسجرد سمنان (لاسگرد قدیم) مدفون و دارای حرم و ایوان و ضریح چوبی هستند.»

بر اساس اسناد و مدارک موجود، جنگی بین حکام وقت منطقه معروف به محمد و سیاه‏گوش که با هم متحد شده بودند، از یک سو و امامزادگان سیدرضا و سیدعلی‏اکبر (ع) از سوی دیگر در می‏گیرد و امامزادگان را در همین منطقه (لاسجرد فعلی) به شهادت می‏رسانند که تاکنون بارگاه مقدسشان قبله حاجات و زیارتگاه عموم مؤمنان و مسافران است.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول