اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

باغ‌های انگور قزوین رو به نابودی است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی انگورداران و سود پایینی که از فروش کشمش نصیب انگورداران می‌شود، باغ‌های انگور استان رو به نابودی است.

باغ‌های انگور قزوین رو به نابودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هزینه‌های باغداری در مقایسه با سود فروش کشمش برای انگورداران به صرفه نیست.

وی افزود: این امر موجب شده بسیاری از انگورداران از رسیدگی به باغات خود خودداری کنند که این امر نابودی سطح وسیعی از باغ‌های انگور را به دنبال داشته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از منطقه تاکستان باغ‌های انگور سایر مناطق استان از بین رفته که برای رفع این مشکل باید راهکار جدی اتخاذ شود.

حسینی عنوان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات با شرایط ویژه و آسان به باغداران است.

وی تصریح کرد: در برخی از موارد حتی کارخانه‌داران تولیدکننده کشمش نیز با مشکل جدی روبه‌رو هستند و نیاز مبرم به دریافت تسهیلات برای رفع مشکلات اقتصادی خود دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین باید درصدد پرداخت تسهیلات با شرایط مناسب و سود کم به انگورداران و تولیدکنندگان صنعتی کشمش بر آمد تا محصول کشمش استان قزوین که یکی از برندهای مطرح در سطح کشور و حتی جهان به شمار می‌رود، از نابودی نجات یابد.

حسنی با اشاره به اینکه معافیت از پرداخت مالیات نیز در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود، بیان کرد: پسته از معافیت مالیاتی برخوردار است درحالی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبوده و از رونق صادراتی مطلوبی برخوردار است اما کشمش هنوز مشمول معافیت از پرداخت مالیات قرار نگرفته است.

* برطرف‌سازی موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در نظارت بر تولید محصولات

وی با بیان اینکه موضوع موازی‌کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی برای نظارت بر محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی باید برطرف شود، ابراز کرد: از اتاق بازرگانی قزوین انتظار می‌رود پس از بررسی‌های کارشناسانه در این مورد طرح پیشنهادی خود را برای طرح در مجلس در اختیار نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی قرار دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با در اختیار داشتن طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی قزوین در خصوص برطرف کردن موازی‌کاری در بحث نظارت برخی از دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس می‌توانند این طرح را به صورت دو فوریتی در صحن مجلس مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی افزود: با تبدیل این طرح به قانون بسیاری از مشکلات موجود به دلیل موازی‌کاری‌هایی که تاکنون صورت گرفته برطرف می‌شود که این امر در کاهش هزینه‌های واحدهای صنعتی نیز تأثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به تسریع بخشیدن به ترخیص کالاها در گمرک اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تسریع در امر ترخیص کالا از گمرک اتخاذ شود تا واردکنندگان کالا با مشکلات کمتری روبه‌رو شده و سرمایه آنان راکد نماند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد قانون افزایش چرخش چرخه اقتصاد و تولید داخلی است بنابراین باید اقدامات لازم برای تسهیل در امور به منظور تحقق این مهم از سوی مسئولان امر انجام شود.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول