اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خبر داد

بهره‌‏مندی 600 روستای استان‏‌های تهران و البرز از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از بهره‌‏مندی 600 روستای استان‏های تهران و البرز از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

بهره‌‏مندی 600 روستای استان‏‌های تهران و البرز از نعمت گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، یعقوب‌علی حسینی‌نیا ظهر امروز در آیین افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای کاجان، تمیسیان، خرمده و هومند اظهار داشت: در حال حاضر، استان‏‌های تهران و البرز دارای 600 روستای صاحب گاز طبیعی است که از این تعداد، حدود 500 روستا در استان تهران و 100 روستا در استان البرز قرار دارد.

وی ادامه داد: این 600 روستا در 22 شهرستان واقع شده‌اند که 16 شهرستان مربوط به استان تهران و 6 شهرستان در استان البرز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با تأکید براینکه بیشتر روستاهای این دو استان گازرسانی شده‌اند، گفت: تعداد روستاهای باقیمانده در این دو استان که اندک بوده فاقد شرایط قانونی گازرسانی است.

وی اضافه کرد: قانون‌‏گذار شعاع و فاصله هر روستا با آخرین محل گازرسانی شده را در حال حاضر، 15 کیلومتر قرار داده است که در این صورت روستاهایی با فاصله بیشتر در حال حاضر و بر اساس قانون، شرایط گازرسانی را ندارند.

حسینی‌نیا با بیان اینکه گاز طبیعی با ورود خود به روستاها، بهداشت، آسایش، سلامتی و آبادانی را به همراه دارد افزود: رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و نیز تعبیه یک دودکش برای هر وسیله گازسوز جزو الزاماتی است که نباید فراموش شود.

وی تأکید کرد: با این وجود همکاران امدادرسان ما با شماره تماس 194 به صورت 24 ساعته، آماده ارائه هرگونه خدمات امدادی به مشترکان گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به عمر 145 ساله نفت و کمتر از 40 ساله استفاده از گاز در کشور بیان کرد: درست است که کشور ما با داشتن 32 هزار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، دومین کشور دارنده گاز جهان بوده، اما گاز نعمتی است که در طی میلیون‌ها سال به وجود آمده و تمام‏‌شدنی است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: صرفه‏‌جویی در مصرف گاز یکی دیگر از اصولی است که باید رعایت شود؛ چراکه این یک ثروت و نعمت ملی است و شخصی و انفرادی نیست که به بهانه بهای پرداخت هزینه آن، هر شخص هر چقدر که خواست استفاده کند.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول