اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون عمرانی استاندار تهران انجام شد

افتتاح جایگاه سی.ان.جی و آتش‌نشانی در شهر کیلان

ایستگاه آتش‌نشانی شهر کیلان و نخستین جایگاه ‌سی.ان.جی این شهر با حضور معاون امور عمرانی استاندار تهران و فرماندار دماوند به بهره‌برداری رسید.

افتتاح جایگاه سی.ان.جی و آتش‌نشانی در شهر کیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهردار کیلان صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی این شهر گفت: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال ساخته شده است.

سیدجلیل چوبداری افزود: یک میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات استانی و 2 میلیارد ریال از محل درآمدهای شهرداری برای احداث این ایستگاه آتش‌نشانی هزینه شده است.

پروژه بعدی که در باغ‌شهر کیلان به بهره‌برداری رسید، نخستین جایگاه سی.ان.جی این شهر است که با مشارکت شهرداری و شرکت فرآورده‌های نفتی راه‌اندازی شده است.

جایگاه سی.ن.جی شهر کیلان با اعتبار 1.5 میلیارد تومانی شرکت فرآورده‌های نفتی ایران و در زمینی به مساحت حدود یک هزار و 500 متر مربع احداث و این زمین به ارزش 500 میلیون تومان از سوی شهرداری کیلان اختصاص داده شده است.

لازم به ذکر است؛ کمپرسور به کار رفته در جایگاه سی.ان.جی شهر کیلان تولید داخل کشور است که بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از نمونه خارجی آن ساخته شده است.

به گفته نماینده شرکت سازنده این کمپرسور، نمونه خارجی آن حدود 40 هراز یورو هزینه می‌‌برد در حالی که نمونه ایرانی آن تنها 35 میلیون تومان هزینه برده و این مبلغ از اعتبارات وزارت نفت اختصاص یافته است.

نماینده این شرکت در حاشیه مراسم افتتاحیه جایگاه سی.ان.جی شهر کیلان گفت: با وجود اینکه صنعت سی.ان.جی نیز همانند صنعت نفت ایران با ابزار و دانش بیگانگان در ایران پایه‌گذاری شد، اما کارشناسان و متخصصان ایرانی توانسته‌اند در این مدت به دانش و تخصص ساخت بسیاری از تجهیزات این صنعت دست پیدا کنند.

وی افزود: در توسعه این صنعت در کشور توسط شرکت‌ها و کارشناسان خارجی، متأسفانه اصولی مانند بومی‌سازی، پایبندی به الزامات و استانداردهای کیفیت و جلب مشارکت عمومی، کمتر مورد توجه قرار گرفت.

نماینده این شرکت خصوصی بیان کرد: با توجه به چالش‌‏های فراوان در صنعت سی.ان.جی در کشور، اکنون بیش از هر زمان دیگر نیاز است که اصلاح الگوی توسعه این صنعت مورد بررسی قرار گیرد.

پروژه‌های شهر کیلان با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند و معاونان وی، شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول