اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

برگزاری نمایشگاه قرآنی شیراز در 60 غرفه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نمایشگاه قرآنی با 60 غرفه در شیراز، همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

برگزاری نمایشگاه قرآنی شیراز در 60 غرفه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به فرموده رسول‌الله(ص)، «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ» یعنی هنگامی که فتنه‌ها، مانند پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن فرصتی استثنایی برای بهره بردن از عطر معنویات کلام اللهی است.

همتی ادامه داد: اگر جامعه به عدالت نیاز دارد قرآن بهترین منشا عدل است و باید به توصیه امیر مومنان علی(ع) توجه کرد که مبادا دیگران در عمل به قرآن بر شما پیشی گیرند.

وی اضافه کرد: مسابقات قرآن آزمونی برای تحقق مصوبه شورای فرهنگ عمومی این استان مبنی بر تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور است.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: فارس باید ثابت کند با 60 موسسه قرآنی و 400 شعبه شایستگی برگزاری همزمان مسابقات قرآن برای خواهران و برادران را دارد.

همتی خاطرنشان کرد: اساتید برجسته استان فارس در کتابت قرآن، ناشران، فعالان قرآنی، هیئت امنای آستان‌های احمدی و محمدی که فعالیت‌هایی در زمینه مسائل قرآنی دارند، 50 موسسه انتشاراتی، هنرمندان، خوش‌نویسان، تولیدکنندگان نرم‌افزارهای قرآنی و تمام کسانی که به نحوی در زمینه قرآن فعالیت دارند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی ابراز داشت: رونمایی از کتاب قرآن نگاشته شده به خط یکی از شاگردان استاد نعمتی، حضور 45 ناشر الکترونیک و رونمایی از آثار معرق از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: تمام موسسات و حتی اداراتی که دارالقرآن دارند در این غرفه‌ها توان خود را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه رادیو قرآن و رسانه‌ها نیز حضور خواهند داشت.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد در کنار برنامه‌های قرآنی با مخاطب خاص، در این یک هفته باید برنامه‌هایی مانند قصص قرآنی، پخش فیلم درباره اعداد و کشفیات علمی قرآنی، انیمیشن، چیستان، امثال و حکم و رموز قرآنی با زبانی جذاب و حتی غرفه‌های طلب‌خیر از قرآن و ... برای بهره‌گیری عموم مردم در نمایشگاه پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/2448/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول