اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش و پرورش بیرجند خبر داد

برگزاری 4 طرح پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس بیرجند

معاون پژوهشی و تربیتی آموزش و پرورش بیرجند گفت: در سال جاری چهار طرح پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس این شهرستان ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف اجرا شده است.

برگزاری 4 طرح پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رمضان زحمتکش ظهر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در بیرجند اظهار داشت: با توجه به این‌که دبیران تنها نیروهای بوده که در سطح آموزشگاه‌ها و مدارس فعالیت دارند در زمینه پیشگیری از اعتیاد امسال اقدامات موثری در راستای آموزشی آنها صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که 14 کارگاه آموزشی برای دبیران در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون برگزار شده است، اذعان داشت: این کارگاه‌های آموزشی به ظرفیت یک‌هزار و 800 نفر اجرا شده است.

معاون پژوهشی و تربیتی آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که در راستای آگاهی اولیاء در بحث پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش بیرجند اقدام به برگزاری 26 کارگاه‌های آموزشی برای اولیاء در سطح مدارس کرده است، یادآور شد: در این کارگاه‌ها بیش‌از 2 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

زحمتکش متذکر شد: تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و دادگستری صورت گرفته که در این رابطه برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان، اولیاء و دبیران برگزار شده است.

وی از برگزاری جشنواره جوان سالم ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه خبر داد و افزود: توزیع مجله‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و مجله پیام‌های سلامت از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای مبارزه با اعتیاد بوده است.

معاون پژوهشی و تربیتی آموزش و پرورش بیرجند به اجرای چهار طرح پیشگیرانه در رابطه با اعتیاد اشاره و اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح مهارت‌های مقابله‌ای ویژه مقطع اول متوسطه، طرح مراقبت ویژه تمام مقاطع تحصیلی، طرح مراقبت از خود ویژه دوره‌های ابتدایی و طرح مدارس یاری از خطر ویژه مقطع دوم متوسطه می‌شود.

انتهای پیام/22481/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول