اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اورولوژی خراسان بزرگ:

بیماری‌های قلبی در مردان شایع‌تر از زنان است

رئیس انجمن اورولوژی خراسان بزرگ گفت: بیماری‌های قلبی در مردان شایع‌تر از زنان بوده و در رابطه با دیابت و فشارخون بالا مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند.

بیماری‌های قلبی در مردان شایع‌تر از زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اصل‌زارع ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش ملی سلامت مردان ایران با شعار «سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان» که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مردان از بدو تولد تا پیری در معرض بیماری‌ها‌ی بیشتری نسبت به جمعیت عمومی قرار دارند.

وی افزود: تأکید به سلامت مردان بیشتر در سنین بعد از بلوغ و به ویژه در سن کار مورد توجه است.

این مسئول تصریح کرد: هفته ملی سلامت مردان ایران در سال جاری بیشترین تأکید را بر حوادث و سوانح دارد.

زارع با اشاره به اینکه بیماری‌های مختلفی می‌توانند بر مردان در سن‌های مختلف تأثیر داشته باشد، افزود: مردان کمتر به سلامت خود توجه دارند و برای گرفتن مراقبت‌های سرپایی کمتر از زنان مراجعه می‌کنند.

وی از جمله بیماری‌های مختلف در سن‌های مختلف در مردان به بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون، ناباروری، ناتوانی‌های جنسی و بیماری‌های روحی روانی اشاره کرد.

استادیار گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری‌های قلبی در مردان شایع‌تر از زنان بوده و در رابطه با دیابت و فشارخون بالا مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با ناباروری مردان نیز باید گفت این مورد باعث درصد عمده‌ای از مشکلات خانواده شده است و سرطان پروستات نیز غالباً در سن 50 سالگی اتفاق می‌افتد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در رابطه با برخی بیماری‌ها باید از سنین کودکی و نوجوانی به آنها توجه کرد، گفت: پدر و مادرها باید از بدو تولد نوزاد پسر به این مسئله توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول