به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، عینالله کلهر گفت: اخیرا برخی افراد کلاهبردار و سودجو با ارسال پیامک انبوه برای مردم با بهانهای از مخاطب میخواهند که با یک شماره تلفن ثابت یا همراه تماس گرفته و درباره امور بانکی خود و پرداخت اقساط با شماره اعلام شده هماهنگی انجام دهند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مخاطب سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره ندارد و همچنین حس کنجکاوی با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس میگیرد تا اعلام کند که با این شهروند اشتباهی تماس گرفته شده و یا اینکه اطمینان کند مشکلی پیش آمده است، پس از تماس با شماره مذکور پاسخگو اظهار میدارد که شماره را اشتباهی درج کرده و یا ممکن است پاسخی داده نشود.
رئیس پلیس پیشگیری استان تصریح کرد: همچنین عدهای سودجو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویسهای نقدی مخابرات که قبلاً عضو آن شدهاند، ترتیبی اتخاذ کرده که با هر تماس شهروندان یک شماره تلفن معمولی بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده تا مبلغ 10 هزار ریال به عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز میشود.
کلهر اظهار داشت: فقط هزار تماس مردم در هر روز حداقل معادل 10 میلیون ریال نصیب فرد کلاهبردار کرد و فرد تماس گیرنده به علت کم بودن مبلغ کسری در صورتحساب تلفن خود، از پیگیری قانونی این موضوع صرف نظر میکند.
انتهای پیام/87001/غ/ث3001