اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد

کلاهبرداری پیامکی به بهانه پرداخت اقساط وام های بانکی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری پیامکی برخی افراد سودجو به بهانه پرداخت اقساط وام‌های بانکی شهروندان باشند.

کلاهبرداری پیامکی به بهانه پرداخت اقساط وام های بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، عین‌الله کلهر گفت: اخیرا برخی افراد کلاهبردار و سودجو با ارسال پیامک انبوه برای مردم با بهانه‌ای از مخاطب می‌خواهند که با یک شماره تلفن ثابت یا همراه تماس گرفته و درباره امور بانکی خود و پرداخت اقساط با شماره اعلام شده هماهنگی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مخاطب سابقه ذهنی در زمینه موضوع مورد اشاره ندارد و همچنین حس کنجکاوی با شماره تلفنی که در متن پیامک داده شده تماس می‌گیرد تا اعلام کند که با این شهروند اشتباهی تماس گرفته شده و یا اینکه اطمینان کند مشکلی پیش آمده است، پس از تماس با شماره مذکور پاسخگو اظهار می‌دارد که شماره را اشتباهی درج کرده و یا ممکن است پاسخی داده نشود.

رئیس پلیس پیشگیری استان تصریح کرد: همچنین عده‌ای سود‌جو از طریق ارسال پیامک انبوه برای مردم و دایورت کردن شماره تماس داده شده بر روی یکی از سرویس‌های نقدی مخابرات که قبلاً عضو آن شده‌اند، ترتیبی اتخاذ کرده که با هر تماس شهروندان یک شماره تلفن معمولی بر روی شماره سرویس پرداخت پولی دایورت شده تا مبلغ 10 هزار ریال به عنوان هزینه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پایان هر دوره به حساب فرد سودجو واریز می‌شود.

کلهر اظهار داشت: فقط هزار تماس مردم در هر روز حداقل معادل 10 میلیون ریال نصیب فرد کلاهبردار کرد و فرد تماس گیرنده به علت کم بودن مبلغ کسری در صورتحساب تلفن خود، از پیگیری قانونی این موضوع صرف نظر می‌کند.

انتهای پیام/87001/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول