اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

نفوذ کلام فقها منشأ انقلاب اسلامی بود

یکی از مراجع تقلید گفت: یک فقیه نفوذ کلام دارد و آن نفوذ کلام بود که نفت را ملی و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

نفوذ کلام فقها منشأ انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از طلاب نخبه و ممتاز مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) ضمن خرسندی از تربیت طلاب با استعداد و ممتاز در حوزه علمیه بیان داشت: طلاب باید برای رسیدن به هدف والای خود، همان راهی را بروند که علما و فقهای بزرگ اسلام ترسیم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شرایط معرفی شده از سوی بزرگان علوم دینی چراغ روشنی برای تشخیص درست راه اسلام میان راه‌های گمراه کننده است تصریح کرد: اخلاص نخستین شرط پا گذاشتن به عرصه طلبگی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبگی توفیق می‌خواهد گفت: این توفیق تنها با اخلاص در دوران جوانی حاصل می‌شود و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

آیت‌الله نوری همدانی، داشتن همت بلند را از دیگر شرایط طلبگی ذکر کرد و گفت: طلاب جوان باید برای رسیدن به اجتهاد و فقاهت تلاش کنند.

وی ملی شدن صنعت نفت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مصدق از وزرای حکومت شاهنشاهی بود که از دوستان نزدیک آیت‌الله کاشانی محسوب می‌شد ولی تا زمانی حرف او خریدار داشت که با آیت‌الله کاشانی هم پیمان بود و زمانی که این پیمان شکسته شد کسی به حرف‌های او توجه نمی‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مردم فقط با توجه به ولایت آیت‌الله کاشانی عمل می‌کردند در غیر این صورت هیچگاه شاهد ملی شدن صنعت نفت نبودیم .

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، تاکید کرد: یک فقیه نفوذ کلام دارد و آن نفوذ کلام بود که نفت را به ملت باز گردادند و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: اگر نفوذ کلام امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه نبود مردم جانفشانی نمی‌کردند و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی سقوط نمی‌کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به قدرت نظامی و حمایت‌های مالی دولت‌ها از صدام حسین در جنگ تحمیلی تصریح کرد: 35 دولت و حکومت از تجاوز عراق به ایران حمایت می‌کردند ولی تدبیر یک فقیه توانست این جنگ را به نفع ملت ایران به پایان برساند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید مبانی اسلام بیش از پیش در مدارس علمیه مورد توجه قرار بگیرد گفت: انقلاب فقط به دلیل نفوذ یک فقیه ماندگار شد و به همین دلیل جوانان برای دفاع از آن، جان خود را فدا کردند و به میدان مبارزه علیه دشمن آمدند.

وی اضافه کرد: لازمه تداوم انقلاب اسلامی تا زمان ظهور امام زمان (عج) تربیت طلاب انقلابی است که رسیدن به درجه فقاهت را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی از مدیر حوزه علمیه قم خواست تا با نظارت جدی از ورود افرادی که به درک مبانی و معارف انقلاب نرسیده‌اند به مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) خودداری کند و گفت: طلبه بودن باید برای ما افتخار باشد زیرا که لباس سربازان امام زمان (عج) را به تن داریم .

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در تعریف طلبگی بیان داشت:‌ ایشان همواره بر طلبه بودن خود احساس افتخار می‌کنند و این مسئله را مایه بالندگی خود می‌دانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از طلاب جوان خواست تا با مطالعه و اشراف بر دروس صرف و نحو پایه ادبیاتی خود را محکم کنند و ادامه داد: طلبه باید هنگامی که روی منبر می‌نشیند خطیبی آگاه باشد و در عرصه نویسندگی دارای قلم و بیانی صریح باشد.

وی حضور در میدان جنگ نرم و سخت با رشادت و مجاهدت را از دیگر شرایط یک طلبه ذکر کرد و گفت: یک طلبه باید پیش از سایر اقشار در مقابل دشمن ایستادگی کند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خویش بر ضرورت خواندن نماز شب تاکید و خاطرنشان کرد: اساتید بزرگ پیش از این اگر طلبه‌ای نماز شب نمی‌خواند به او درس نمی‌دادند.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول