اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی دریابانی هرمزگان مطرح کرد

برخورد شدید با شناورهای مسافری غیرمجاز در آب‌های هرمزگان

جانشین فرماندهی نیروی دریابانی هرمزگان از برخورد شدید با شناورهایی که بدون مجوز و به‌طور غیرقانونی اقدام به سوار کردن مسافر می‌کنند، خبر داد.

برخورد شدید با شناورهای مسافری غیرمجاز در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ ارسلان امیری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ایمنی بخشی به سفرهای دریایی با اشاره به نقش فرماندهی دریابانی هرمزگان در کمیته سفرهای دریایی این استان، اظهار داشت: این فرماندهی در حد توان و با تمام تلاش خود برای ایمنی بخشی هر چه بیشتر به سفرهای دریایی طی روزهای آتی در دریا آمادگی کامل را دارد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های موجود همواره برخی از سودجویان اقدام به جابه‌جایی مسافر در مسیرهای دریایی استان به طور غیرمجاز می‌کنند، اضافه کرد: این امر بیشتر در مواقعی صورت می‌گیرد که بنادر و دریانوردی به دلیل تلاطم دریا و خطرناک بودن تردد برای شناورها، بنادر مسافری را تا زمان آرام شدن دریا به حالت تعطیل درمی‌آورد.

این فرمانده انتظامی در همین راستا گفت: این امر سبب می‌شود برخی‌ها، شرایط را برای سودجویی خوب یافته و اقدام به سوار کردن مسافر در مکان‌های غیرمجاز کنند که دریابانی استان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها به کار می‌گیرد.

به گفته جانشین فرماندهی نیروی دریابانی هرمزگان، گشت‌زنی دریایی و قرار دادن واحدهای پیاده در مناطقی که امکان سوار کردن غیر قانونی مسافر می‌رود، از جمله برنامه‌ریزی‌های متصور و مورد نیاز برای جلوگیری از این امر است که توسط پلیس دریابانی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، فعالیت در حوزه مسافری دریایی علاوه بر طی مسیرهای دریایی به قصد بنادر و جزائر در هرمزگان به فعالیت‌های تفریحی می‌انجامد.

در این راستا دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره بنادر و دریانوردی مجوزهای لازم را به افراد و شناور دارای شرایط تعریفی واگذار می‌کند.

اما همانند سایر حوزه‌ها در این بخش نیز هستند کسانی که بدون مجوز و با تخطی از قوانین موجود با سو استفاده از آگاهی لازم در گردشگران اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

تجربه نشان داده است که طی سال‌های گذشته بیشترین حوادث دریایی مرتبط با این‌گونه شناورها بوده است که بعضا ابتدایی‌ترین اصول ایمنی را نیز رعایت نمی‌کنند.

با نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال، همواره بیم آن می‌رود که حوادث دریایی در مناطق و مسیرهای غیرقانونی دریایی رخ دهد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول