اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نبود زیرساخت لازم در ورودی شهرک صنعتی کرمان

مسدود شدن دوربرگردان ورودی شهرک صنعتی دو کرمان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و اعتراض صنعت‌گران را به دنبال داشته است.

نبود زیرساخت لازم در ورودی شهرک صنعتی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در نشست‌های برگزار شده با حضور صنعت‌گران شهرک صنعتی دو کرمان برای بررسی مشکلات و مسائلی که در چند ماه اخیر صورت گرفته است، بارزترین دغدغه آنها نبود زیرساخت لازم و مناسب در محور اتوبان برای ورود به شهرک است.

شهرک صنعتی دو کرمان به لحاظ مساحت و تعداد 250 واحد فعال بزرگترین شهرک صنعتی استان است که در پرترددترین اتوبان منتهی به ورودی شهر کرمان قرار گرفته است.

با توجه به اشتغال 5 هزار نفر نیروی کار در این شهرک، مسیر ورود به شهرک از طریق دور برگردان روبه‌روی ورودی به دلیل اعلام اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر حادثه‌خیز بودن، چند ماهی است که مسدود شده و تدابیری در زمینه ایجاد دوربرگردان در فواصل دیگر در نظر گرفته نشده است. این مسیر تا پل باغین به طور کل مسدود است و متحمل زمان و هزینه سوخت زیاد به تمام خودروها می‌شود و هدر رفتن بنزین این سرمایه ملی را در پی دارد.

با توجه به این مسئله که محیط صنعتی ممکن است هر لحظه نیاز به فوریت‌های پزشکی و ایمنی در مواقع سانحه داشته باشد، طولانی شدن مسیر و جلوگیری از بروز و یا شدت حوادث، دلیلی منطقی برای تصمیم اصولی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی است.

همچنین ورود خودروهای سنگین در حمل بار و سایر مواردی که مورد نظر صنعت‌گران است، نارضایتی‌های زیادی را به دنبال داشته و مکاتبات صورت گرفته شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان برای این اداره‌کل با عدم پاسخ مناسب تاکنون روبه‌رو بوده است.

از طرفی مشکل تردد بانوان شاغل در این شهرک و عبور از اتوبان برای ورود با نصب گاردریل‌ها خطرآفرین است.

ضرورت توجه به صنعت و شاغلان این حوزه برای رضایت‌مندی و در سطح بالاتر ایجاد امکانات مناسب برای توسعه فرهنگ صنعتی ضروری است، نبود پل عابر پیاده زیرگذر، دوربرگردان مناسب در حواشی این شهرک که در جوار آن نیز سایر واحدهای صنعتی مانند مجتمع مس شهید باهنر و کارخانه سیمان نیز وجود دارد پیگیری این موضوع را دوچندان می‌کند.

طبق ضوابط ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک بر عهده دستگاه‌های دولتی و در مسیر داخلی شهرک یا ناحیه بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است، لذا با این تفاسیر ایجاد و اصلاح راه‌های عبوری برای مبادی ورودی بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول