اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

پیشگیری از وقوع جرم بررسی نیازهای رفتاری دانش‌آموزان را می‌طلبد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید نیازهای رفتاری دانش‌آموزان را بررسی و مهارت‌های رفتاری آنها در مواجه با خشم و بحران‌ها، ارتقا دهیم.

پیشگیری از وقوع جرم بررسی نیازهای رفتاری دانش‌آموزان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا نخعی صبح امروز در دیدار با معاونان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز در آموزش و پرورش سکان تعلیم و تربیت قریب به یک میلیون نفر را در اختیار داریم و تمام تلاشمان بر این بوده تا تربیت به معنای واقعی را آموزش دهیم تا دیگر جرمی به وقوع نپیوندد که البته در این راه ناخواسته کوتاهی‌ها و کاستی‌ها نیز وجود داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زمینه‌های همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم در آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش کاملا در این زمینه آمادگی دارد زیرا مهم‌ترین رسالت ما در تعلیم و تربیت این است تا از تمامی ظرفیت‌ها برای بهتر اجرا کردن تکالیف تعلیمی و تربیتی استفاده کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز قلمرو عمده فعالیت‌ها در اطلاع‌رسانی و بیان، خلاصه شده است، اذعان داشت: اکتفا به روش اطلاع‌رسانی به تنهایی تاثیرگذار نیست و در بسیار موارد گفتن و تاکید بیش از اندازه می‌تواند تاثیرات منفی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید نیازهای رفتاری دانش‌آموزان را بررسی کنیم و مهارت‌های رفتاری آنان  نظیر مهارت کنترل خشم که بسیاری از جرائم بر اثر فقدان این مهارت در همان لحظه رخ داده است، ارتقا دهیم.

نخعی ادامه داد: باید جامعه هدف را تعریف کرده و اولویت بندی کنیم و این جامعه متشکل از معلمان، مربیان و مشاوران باشند که بر جامعه اصلی دانش آموزان تاثیر مثبت بگذارد و با تشخیص فراوانی وقوع جرم در مناطق و محله‌های جرم‌زا، تیمی مجرب را برای بررسی این گونه جرائم و پیشگیری از آنها انتخاب کنیم.

وی گفت: برای این تیم کارشناسی بسته آموزشی موثر تعریف کنیم و حساسیت را در تیم‌های منطقه‌ای ایجاد کنیم، قطعا این کار در آینده مثمر ثمر خواهد بود زیرا کار پیشگیری و کار فرهنگی دیر بازده است.

انتهای پیام/75005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول