اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهمین سالگرد فاجعه انفجار قطار نیشابور صورت می‌گیرد

صدای سوت غم در شب شعر «قطار دلتنگی» نیشابور

همزمان با دهمین سالگرد فاجعه انفجار قطار نیشابور، شاعران خراسانی اشعار خود را در شب شعر «قطار دلتنگی» تقدیم پرستوهای عاشق در هجوم آتش و دود می‌کنند.

صدای سوت غم در شب شعر «قطار دلتنگی» نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، دبیر اجرایی شب شعر قطار دلتنگی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شب شعر قطار دلتنگی امسال نیز به پاسداشت یاد و خاطره نزدیک به 248 نفر از مردم و جانفشانی 50 نفر از بزرگمردان ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان از جمله فرماندار، معاون شهردار، مدیرعامل آتش‌نشانی، آتش‌نشانان، مدیرکل راه‌آهن و ... برپا شده است که در راه خدمت و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار قطار در ایستگاه خیام نیشابور آسمانی شدند.

خدابخش صفادل اظهار کرد: این مراسم ادبی برای ششمین سال پیاپی از سوی شهرداری، آتش‌نشانی، انجمن‌های ادبی و هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ساعت 18 روز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه 92 در محل سالن تربیت واقع در خیابان شریعتی نیشابور برگزار می‌شود.

وی که پدر آتش‌نشان ایثارگر مهدی صفادل است، خاطرنشان کرد: در این جلسه شاعران برجسته کشور، استان و شهرستان نیشابور به قرائت اشعار و سوگنامه‌های خود می‌پردازند.

شایان ذکر است؛ در فاجعه انفجار قطار نیشابور که ساعت 9.45 دقیقه صبح روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه 1382 در نزدیکی ایستگاه خیام در 17 کیلومتری شرق این شهر رخ داد بیش از 700 نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول