اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

مراکز آموزش عالی ابرکوه تبیین کننده اهداف نظام باشند

فرماندار ابرکوه خواستار برنامه‌ریزی هدفمند مراکز آموزش عالی برای تبیین اهداف نظام اسلامی همچنین ارزش‌مداری در تربیت دانشجویان شد.

مراکز آموزش عالی ابرکوه تبیین کننده اهداف نظام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده صبح امروز در بازدید از دانشکده پیراپزشکی ابرکوه در جلسه‌ای با سرپرست جدید این مرکز گفت: برای ایجاد این دانشکده تلاش‌های بسیار و در خوری انجام شد و امیدواریم با مدیریت جدید، روز به روز شاهد پیشرفت آن باشیم.

وی افزود: گسترش و توسعه این مرکز علمی یک نیاز برای پایدار ماندن آن است و در این راستا باید به ارتقای کیفی آن با تشکیل هیئت علمی اقدام کرد و کمیت را نیز در رشد این مکان در نظر گرفت و البته هیچگاه کیفیت نباید فدای کمیت شود.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید مدنظر مسئولان این مرکز علمی قرار گیرد، این است که این مجموعه باید همگام با دیگر مراکز دانشگاهی حضور برجسته‌ای در برنامه‌های مختلف شهرستان ابرکوه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل دوجانبه با دیگر دستگاه‌ها به ویژه مراکز آموزش عالی دیگر شهرستان نیز یکی دیگر از مواردی است که از طرف این مجموعه باید در نظر گرفته شود.

برزگرزاده همچنین با اشاره به لزوم توجه به مسائل اعتقادی دانشجویان اظهار کرد: باید در قلمرو اعتقادات، اخلاق اسلامی و ولایت‌مداری به صورت هدفمند و با برنامه، دانشجویان را به سمت این اهداف ارزشی سوق داد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا شایسته است که دستگاه‌های فرهنگی دیگر نیز با تعامل با این مرکز آموزشی، یاری‌رسان چنین فعالیت‌هایی باشند.

برزگرزاده همچنین خواستار توجه و پیگیری ساخت خوابگاه جدید، اتمام ساختمان دانشکده که نیمی از آن توسط کمک خیری ساخته شده است و تکمیل خوابگاهی که هم‌اکنون دانشجویان در آن ساکن هستند، شد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: بحث آموزشی کردن بیمارستان نیز به عنوان نیاز آموزشکده و بیمارستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد و نامه‌نگاری‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است که باید پیگیری شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی شهرستان برای پیگیری‌های مورد نیاز به منظور توسعه این آموزشکده خبر داد.

برزگرزاده در مورد صحبت سرپرست این مرکز که سیاست‌زدگی را قبول نداریم، عنوان کرد: هیچ‌کس سیاست‌زدگی را قبول ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده باشد و این به معنای آن است که موقعیت نظام اسلامی را درک کند، پشت سر رهبری حرکت کند و تبیین کننده اصل نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و منویات رهبری باشد.

سرپرست جدید دانشکده پیراپزشکی ابرکوه نیز در این دیدار اظهار کرد: باید از تلاش‌های فرمانداری و معاون فرماندار ابرکوه برای گسترش این مرکز تقدیر کرد.

محمدعلی شیخی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در این مرکز مشاهده می‌شد، سیاست‌زدگی بود و دانشجویان و هیئت علمی از سیاست‌های تحمیلی ناراضی بودند و من اعتقاد دارم که این مرکز محیطی آموزشی است و خود جزو هیچ گروه و جناحی نیستم و تنها پیرو خط رهبری هستم.

وی ادامه داد: به دلیل همین مسئله، جبهه‌گیری‌هایی انجام می‌شد که با افراد صحبت شد و بر این باور هستم در مسائلی که به ما ارتباطی ندارد، نباید وارد شویم و تنها باید به دنبال مسائل علمی و آموزشی بود و کشور نیز سیاستگذار و حافظان بسیاری دارد و لزومی نیست که ما در چنین مجموعه‌ای سیاستگذاری کنیم.

شیخی عنوان کرد: بنده در حوزه اعتقادی حاضر به هرگونه سرمایه‌گذاری هستم.

سرپرست دانشکده پیراپزشکی ابرکوه همچنین بر پیگیری توسعه کمی و کیفی این دانشکده تاکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌ها در این زمینه شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول