اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید بابایی:

اجازه ندهیم اهداف امام و شهدا مورد حمله قرار گیرد

همسر شهید بابایی با تأکید بر اینکه انقلابی که با خون دل به اینجا رسیده است نباید کمرنگ شود گفت: نباید اجازه داد اهداف شهدا و آرمان‌های امام راحل مورد حمله قرار بگیرد.

اجازه ندهیم اهداف امام و شهدا مورد حمله قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ملیحه حکمت جمعه شب در یادواره 133 شهید پایگاه بسیج باب‌الحوائج کاشان با اشاره به پخش مجموعه شوق پرواز در سیمای جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مجموعه با وجود آنکه قطره‌ای از دریا بود اما بیش از 80 درصد این مجموعه واقعیت داشت و به حقیقت نزدیک بود.

وی با تأکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند اخلاص و ایمان بابایی را به تصویر بکشد افزود: ساخت فیلم از زندگی عباس بابایی می‌تواند تا 200 قسمت هم جای کار داشته باشد.

به گفته وی، در سریال شوق پرواز بسیاری از واقعیت‌ها به دلایل مختلف و محدودیت‌ها امکان بیان بهتر و شفاف‌تر نیافت.

همسر امیر خلبان شهید عباس بابایی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدا در شهرستان مذهبی کاشان گفت: زندگی علی‌وار، ساده و مذهبی شهید بابایی توصیف‌ناپذیر است.

*شهید بابایی فوق‌العاده ساده‌زیست بود

وی با تأکید بر اینکه عباس بابایی را اخلاص، شهید بابایی کرد گفت: کمتر کسی به واسطه ساده‌زیستی شهید بابایی می‌توانست با وی زندگی کند و ما به واسطه عشق و علاقه الهی که خدا در قلب‌هایمان ایجاد کرده بود با هم زندگی کردیم.

به گفته حکمت، بعد از شهادت عباس بابایی نیز در طول این سال‌ها با وی زندگی کردم به طوری که حضورش را در زندگیم حس می‌کنم و می‌بینم که در کنار فرزندانش است.

همسر شهید بابایی با اشاره به خاطرات 12 سال زندگی مشترک با این شهید والامقام و روزهای پر اضطراب جنگ عنوان کرد: آن روزها ایام جنگ و پرواز بود و همسرم کمتر در خانه حضور داشت و من با سن پایین، فرزندان کوچک و کار تدریس در مدرسه با عشق و علاقه‌ای که خداوند در قلب‌هایمان حاکم کرده بود زندگی می‌کردم.

حکمت، ثمره این ازدواج را سه فرزند که کوچک‌ترین آنها در زمان شهادت پنج ساله بود و اکنون 32 سال دارد یادآور شد و گفت: من در این مملکت تنها نیستم و مانند دیگر همسران و برادران، مادران و پدران شهدا سختی‌های زیادی را تحمل کردم.

وی در وصف خصوصیات اخلاقی شهید بابایی تصریح کرد: شهید بابایی زمانی که قبل از انقلاب در نیروی هوایی بود همواره قرآن، مفاتیح و نهج‌البلاغه را در دفتر کارش با خود همراه داشت تا از زمان آماده‌باش تا پرواز این کتاب‌ها را قرائت و مطالعه کند.

*شهید بابایی الگوی تمام عیار رفتاری بود

به گفته وی، شهید بابایی حتی زمانی که در آمریکا بود نماز اول وقتش ترک نشد و به گونه‌ای زندگی کرد که دین را فراموش نکرد و با وجود آنکه می‌توانست آزاد باشد و لذت‌های دنیوی را ببرد از زرق و برق دنیا کناره‌گیری کرد و خود را دور نگه داشت.

همسر شهید بابایی اهمیت این شهید بزرگوار در مورد اموال بیت‌المال را تأکید کرد و گفت: شهید بابایی به عنوان یک مسئول و فرمانده الگوی تمام عیار رفتاری بود.

حکمت با تأکید بر اینکه شهدا به هدفشان رسیدند و رفتند افزود: امروز وظیفه همه ما حفظ انقلاب اسلامی است چرا که این انقلاب با رهبری امام راحل و خون‌بهای سنگین هر کدام از ما به پیروزی رسید.

*نباید اجازه داد اهداف شهدا و آرمان‌های امام راحل مورد حمله قرار بگیرد

وی با تأکید بر اینکه انقلابی که با خون دل به اینجا رسیده است نباید کمرنگ شود افزود: نباید اجازه داد اهداف شهدا و آرمان‌های امام راحل مورد حمله قرار بگیرد.

به گفته همسر شهید بابایی، اکنون نیز کشور نیازمند صبر، تحمل، انسجام و همبستگی ما همانند دوران انقلاب و جنگ است تا دشمنان در پشت صحنه به ما نخندند.

حکمت تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای باشیم که سرمان را بالا بگیریم، سینه سپر کنیم و مفتخر باشیم که شهید دادیم.

وی با اشاره به 30 سال فعالیت خود در آموزش و پرورش و دیگر فعالیت‌های اجتماعی خود بیان داشت: چرا امروز باید جوان تحصیلکرده این مملکت بیکار باشد و به انجام پایین‌ترین کارهای خدماتی برای کسب درآمد و امرار معاش راضی شود.

به گفته وی، وقوع مشکلات و گرفتاری‌هایی از جمله افزایش اعتیاد و طلاق در جامعه و افرادی که هنوز به سن بلوغ نرسیده با انجام جرم و تخلف راهی زندان می‌شوند وی را آزار می‌دهد و آزرده خاطر می‌کند.

همسر شهید بابایی ایجاد انگیزه برای جوانان و سرو سامان دادن آنها برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی را عامل شادی روح شهدا و رضایت اهل بیت(علیهم‌السلام) دانست و گفت: هر کسی در حد توانایی خود باید کاری انجام دهد و مردم همه با هم وسیله آسایش و رفاه یکدیگر را فراهم کنند.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول