اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

سومین یادواره شهدای روستای سیوجان برگزار شد

سومین یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس روستای سیوجان در آیینی باشکوه با حضور فرماندار خوسف و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

سومین یادواره شهدای روستای سیوجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوسف امشب در یادواره شهدای روستای سیوجان اظهار داشت: گمان نکنید کسانی که در راه خداوند جان داده‌اند؛ مرده‌اند بلکه آنها زنده و ما مرده‌ایم.

محمد زارعی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا‌کنون سه یادواره شهدای روستای سیوجان برگزار شده است، تصریح کرد: شهدایی که از خون خود گذشته‌اند و جان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند نیازمند برگزاری یادواره از جانب ما نیستند.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا به دلیل این است تا ما روش و سلوک شهدا را یاد گرفته و دنبال کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوسف هدف از برگزاری این جلسه را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدا و انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.

زارعی با اشاره به وصایای شهدای انقلاب، افزود: در وصایای شهدا نکات بسیار زیبا و ارزشمندی بیان شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حامد رضازاده برادر شهید نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم احیاء فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن است.

وی با بیان این‌که حضور در این مراسم عرض ادب به ساحت شهداء است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب احیاء فرهنگ ایثار  و شهادت می‌شود.

این مداح اهل‌بیت(ع) یکی از مهمترین اهداف بنیاد شهید کشور را برگزاری دوره‌های آموزشی پیام‌آوران ایثار و شهادت در سطح استان‌های کشور برشمرد و گفت: روایتگری فرهنگ شهید و شهادت و بازگو کردن و انتقال ارزش‌ها و انگیزش‌های شهدا و بیان راه‌هایی که شهدا به خاطر آن جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند از جمله اهداف آموزشی این کارگاه است.

لازم به ذکر است روستای سادات سیوجان دارای هفت شهید گلگون کفن است.

انتهای پیام/69017/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول