اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

حق انتقاد از دولت برای هر مقامی محفوظ و لازم است

امام جمعه بناب گفت: همه ما باید قبول کنیم حق انتقاد از دولت و از هر مقام دیگری محفوظ بوده و لازم است.

حق انتقاد از دولت برای هر مقامی محفوظ و لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های آیین با شکوه نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند از جوامع مؤمنین دو وظیفه مهم و خطیر قیام برای خدا و عدالت محوری در کردار، رفتار و گفتار را مطالبه می‌کند.

وی سپس با بیان اینکه مکتب اسلام به این دو مسئله اهمیت خاصی قائل شده است، افزود: خداوند در آیات قرآن به یکی از عوامل انحراف نیز اشاره می‌کند و به مؤمنان هشدار می‌دهد که نباید کینه‌ها و تسویه حساب‌های شخصی مانع اجرای عدالت باشند و موجب تعدی به حقوق دیگران شود، چرا که اجرای عدالت بالاتر از همه این‌ها قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان بناب همچنین با اشاره به فرازهایی از اظهارات اخیر مقام معظم رهبری یادآور شد: معظم‌له فرمودند «چند ماهی نیست که دولت روی کار آمده است. باید فرصت داد تا کارها را با قدرت پیش ببرند و دشمنان در داخل کشور نیز عواملی دارند و نگذارید عوامل دشمن ازنقاط ضعف استفاده کرده و خلل ایجاد کند».

وی تصریح کرد: در لابلای اظهارات مقام معظم رهبری مطالب دیگری وجود داشت که امنیتی و حساس بود و نشان می‌دهد که این انسان وارسته، مجاهد و عابد با توجه به اوضاع و شرایط حاکم بر کشورهای همسایه بر همه آنها احاطه کامل دارند.

باقری بنابی گفت: نباید با تندروی و کج سلیقگی و بی‌تدبیری در قبال  مصالح نظام موضع‌گیری کرد و به دست دشمن بهانه داد و به ناامنی کشور دامن زد. ثانیاً همه ما باید قبول کنیم حق انتقاد از دولت و از هر مقام دیگری محفوظ است و لازم است.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه نقد و انتقاد برکات زیادی دارد، در عین حال گفت: انتقاد با انتقام متفاوت است؛ هجمه گسترده و سازمان یافته‌ای که به مذاکرات هسته‌ای آغاز شده است، با انتقاد فرق دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: من شخصاً روح نقادی دارم و  فرد انتقادگری هستم و از همین دولت فعلی نیز انتقاداتی دارم؛ ولی به دنبال زمان مناسبی هستم که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند.

وی اظهار کرد: امروز کسانی که به بهانه‌های مختلف در جریان مذاکرات ژنو دولت را با انواع و اقسام مطالب تحت فشار قرار می‌دهند، باید جواب این پرسش‌ها را بدهند، چرا در حالی که مقام رفیع ولایت صراحتاً از مذاکرات حمایت می‌کنند، رهبری که با هیچ کس تقیه ندارد و کسی نمی‌تواند به او زور بگوید و کل این ملت پشت سر رهبری قرار دارند، پس چرا در حالی که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و آنها را فرزند انقلابی این ملت قلمداد می‌کنند، عملکرد آنها را زیر سئوال می‌بریم.

خطیب جمعه بناب افزود: نمی‌توان در بین مردم حصار کشید، حصارکشی در بین مردم برخلاف خواسته امام راحل و برخلاف منویات رهبری است، آن هم وقتی که ایشان بارها تأکید کرده‌اند اتحاد، وحدت و جذب حداکثری.

باقری بنابی با طرح این پرسش که «آیا حیف نیست با موضع تنگ‌نظرانه  برچسب‌های ناروایی به نصف ملت بزنیم و آنها را از انقلاب و نظام جدا کنیم و آنها را بیگانه فرض کنیم» تأکید کرد: ملتی که با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن حماسه دیگری آفریدند و مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام و نظام زدند، به حاشیه بردن این ملت حیف است.

امام جمعه بناب گفت: قطعاً و قهراً و مسلماً یک گروه کوچکی در کشور وجود دارد که از اول مریض بوده و الآن هم مریض هستند و حساب آنها از حساب ملت جدا است و عملکرد آنها نیز قابل دفاع نیست.

انتهای پیام/60004/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول