اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

آمریکا باید تمام گزینه‌های روی میز خود علیه ایران را بردارد

امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا بداند در کشور ایران 75 میلیون دیپلمات وجود داشته و باید تمام گزینه‌های روی میز خود را علیه ایران بردارد.

آمریکا باید تمام گزینه‌های روی میز خود علیه ایران را بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: 25 بهمن ماه روز صدور فتوا و حکم امام خمینی (ره) بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی است و فتوایی بود که دنیا و تاریخ را به لرزه درآورد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه موضوع کتاب آیات شیطانی اهانت به اسلام، قرآن و رسول خدا (ص) است، افزود: این کتاب با برنامه‌ای حساب شده درصدد ریشه زدن به دین بود که امام راحل با فتوای خود مبنی بر اعدام سلمان رشدی دوباره دین اسلام را در دنیا زنده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره) باید بدون توجه به قلب حیله‌گر و فارق از دیپلماسی حاکم بر جهان، درصدد تحقق فقه عملی اسلام بود.

امام جمعه کرمانشاه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنها سلاح اتمی کشور مردم ایران هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مسلح به ‌سلاحی است که بالاتر و برنده‌تر از سلاح اتمی بوده و آن اراده، حضور و ایمان مردم ایران است.

وی به تاریخ 18 ربیع‌الثانی شهادت سیدعباس موسوی دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: این مرد مبارز که قبل از سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بود به ‌دست صهیونیستی‌ها به‌ شهادت رسید.

علما از شهدای حمله جنگنده عراق به هواپیمای مسافربری مسئولان مجلس و قوه ‌قضاییه کشور اسلامی ایران در تاریخ اول اسفندماه یاد کرد و افزود: دشمنان با راه‌اندازی این توطئه‌ها همواره درصدد براندازی نظام اسلامی ایران هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: آمریکا بداند در کشور ایران 75 میلیون دیپلمات وجود داشته و باید تمام گزینه‌های روز میز خود را علیه ایران بردارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تقوا ستون اصلی زندگی و ستون فقرات وجودی انسان در دنیا و آخرت است.

این مسئول اذعان داشت: همانا تقوا دوری از گناه و معصیت بوده و دو عاملی که انسان‌های جهنمی به آن اعتراف می‌کنند نداشتن گوش شنوا در دنیا و توجه نکردن به عقل، تدبر، بصیرت و دوراندیشی است.

علما دنیا را اقیانوس گرفتاری‌ها و مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر در دنیا به ندای عقل خود گوش کنیم دیگر در آخرت به ‌دنبال رهایی از آتش دوزخ نخواهیم بود.

وی ابراز داشت: در سفارشات پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین (ع) آمده است که ای علی همه مردم به‌ دنبال انواع و اقسام کارهای نیک هستند اما تو عمق عبادت که همانا عبادت عقلانی است را به‌جا آور که در این‌صورت به تقرب خداوند سبحان راه پیدا خواهی کرد.

انتهای پیام/2700/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول