اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

آمریکا چاره‌ای جز تسلیم در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارد

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنیای غرب چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند.

آمریکا چاره‌ای جز تسلیم در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارد

به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی با تقدیر از مردم  ایران خصوصاً مردم آذربایجان و تبریز به خاطر شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن  این حضور حماسی را دارای پیام‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند که با گذشت 35 سال از انقلاب همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت در آنها هنوز وجود دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم ایران به ویژه غیرتمندان آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن را گامی بزرگ و مهم در مسیر نشان دادن ایمان راسخ و عزم ملی، خوشحالی دوستان و مسلمانان جهان، دلگرمی مسلمانان یأس و ناامیدی دشمنان دانست و افزود: ملت ایران با الهام از رهبری در حقیقت تجدید بیعت کردن با مقام عظمای ولایت و امامت و به دنیا اعلام کردند تا آخرین نفس و آخرین نفر از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد و از یاوه‌سرایی‌های استکبار خم به ابرو نمی‌آورند.

خطیب جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مردم نشان دادند که گسست نسل‌ها معنی و مفهومی ندارد چرا که هنوز جوانان و نوجوانان، دنیا را حیرت‌زده کرده‌اند.

گزینه استقامت، وفاداری به انقلاب و مبارزه علیه آمریکا گزینه روی میز ایرانیان

شبستری بار دیگر به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: ملت ایران مخصوصا مردم آذربایجان سنگ تمام گذاشتند و با حضور گسترده اقتدار ملی و وفاداری به انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را ثابت کردند و هوشیاری و‌ آگاهی ملت ایران بر همگان بار دیگر ثابت شد.

وی اذعان کرد: مردم ایران هر سال در 22 بهمن وحدت ملی خود را به نمایش می‌گذارند اما امسال با توجه به اظهارات بی‌ادبانه آمریکایی‌ها و تهدید ملت ایران و گزینه نظامی روی میز آمریکایی‌ها مردم پرشورتر و بانشاط‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و اعلام کردند گزینه روی میز ایرانیان ایستادگی، استقامت و مبارزه علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مردم ایران انقلاب را ساده به دست نیاوردند که از آرمان‌های آن ساده دست بردارند

شبستری گفت: ملت ایران در 35 سال گذشته از موانع و بحران‌های فراوانی عبور کرده‌اند و این انقلاب به سادگی به دست نیامده بلکه هزاران خون شهید برای انقلاب اسلامی و حفظ آن مردم ایران تقدیم کرده‌اند که دستاوردهای آن را به این سادگی از دست نمی‌دهند.

وی افزود: ملت ایران از آرمان‌ها، پیشرفت، استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی، ولایت فقیه امکان ندارد دست بردارند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنیای غرب چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند.

استکبار‌ستیزی هویت انقلاب اسلامی است

این مقام مسئول با بیان اینکه استکبار ستیزی بخشی از هویت انقلاب اسلامی است، گفت: ملت ایران شایسته برخورداری از استقلال و آزادی هستند.

وی گفت: در 22  بهمن امسال ایمان غنی‌سازی شده ملت غیور ایران و بصیرت آنان، دشمنان را عصبانی کرده و آنان را سر جایشان نشاند.

قیام 29 بهمن تبریز مقدمه پیروزی انقلاب بود

شبستری با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 که در بزرگداشت چهلم شهدای قم صورت گرفت، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.

وی گفت: این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

شبستری تصریح کرد: قیام 29 بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستمشاهی را شکست و خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به تابیدن کرد.

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن تبریز تصریح کردم: مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن 91 به آمریکا و نوکرانش اعلام کردند روحیه مردم در این چند سال فرق نکرده و این مردم تا آخرین نفس و نفر در مقابل استکبار خواهند ایستاد و آن را به زانو در خواهند آورد.

حکم امام درباره سلمان رشدی لرزه بر دنیای غرب انداخت

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیست و پنجم بهمن ‏1367، سالروز صدور حکم تاریخى امام خمینى مبنى بر ارتداد سلمان رشدى، نویسنده کتاب آیات شیطانى و لزوم اعدام وى است حکمی که دشمنان اسلام را در آغاز راه شیطانى خود در توهین به مقدسات مسلمانان ناکام گذاشت.

وی افزود: حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام راحل در حقیقت سیلی محکم از سوی مسلمانان علیه استکبار بود.

شبستری گفت: بعد از رحلت امام استکبار و دنیای به ویژه رسانه‏‌هاى آنان تلاش زیادى براى خدشه‏دار کردن این حکم کردند، اما هر بار مقام معظم رهبرى با قاطعیت و صلابت، بر لزوم اجراى حکم امام تأکید کرده و آنان را در اهداف خود ناکام گذاشتند.

ملت بحرین در آینده این دست نشانده‌های آمریکا را به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین اشاره کرد و گفت: اکثریت مردم بحرین با وجود برخوردهای وحشیانه رژیم آل‌خلفیه و حامیان آن آل سعود همچنان  علیه رژیم دیکتاتوری آل‌خلفیه قیام کرده و در صحنه حضور دارند.

وی افزود: تعجب برانگیز است چطور نیروها و تانک‌های آل سعود در خیابان‌های بحرین دخالت نیست اما سخنان علمای ما دخالت محسوب می شود.

شبستری گفت: مردم بحرین پس از سه سال با وجود تقدیم شهدا در راه انقلاب خود در صحنه بوده و برای رسیدن به آرمان و انقلاب خود تلاش می‌کنند.

وی افزود: همانطوری که مردم ایران رژیم تا دندان مسلح شاه را شکست دادند قطعا ملت بحرین در آینده این دست نشانده‌های آمریکا را به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.

انتهای پیام/60001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول