اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند تاسیسات آب سنگین اراک را جمع کند

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند تاسیسات آب سنگین اراک را جمع کند، گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران باید با هوشیاری و با تکیه بر ملت بزرگ در برابر تهدیدهای بچه‌گانه غربی‌ها از حقوق حق مردم ایران دفاع کنند.

آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند تاسیسات آب سنگین اراک را جمع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه اراک ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند در ایران تنها با سه یا چهار نفر سروکار دارند اما مردم با شرکت در راهپیمایی ثابت کردند ایران سرزمین خمینی‌ها و خامنه‌ای‌ها و سرزمین شهید چمران‌ها و شهید محلاتی‌ها است.

وی با بیان اینکه آمریکا باید بعد از این دست از تهدیدهای بچه‌گانه خود بردارد، گفت: تیم مذاکره کننده ایران نیز باید پس از این با هوشیاری و دقت بیشتر و با تکیه بر این ملت بزرگ در برابر و تهدیدات بچه‌گانه غربی‌ها از حقوق حق مردم ایران دفاع کنند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد دشمنان در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما خللی ایجاد کنند؛ آنها تصور می‌کنند می‌توانند تأسیسات آب سنگین اراک را جمع کنند، آنها برای این کار باید از روی جنازه تک تک مردم این شهر بگذرند و گر نه گور خود را کنده‌اند.

دری افزود: مردم ایران در انتخابات 24 خرداد، راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن حماسه سیاسی را خلق کرده‌اند و باید تلاش کنند مشکلات اقتصادی و کارگری را نیز حل کرده و با ایجاد اشتغال، سالم‌سازی بازار کار و ایجاد فضای سالم در بحث معدن و خدمات و ساخت‌وساز حماسه اقتصادی را نیز تحقق ببخشند.

وی گفت: برای رسیدن به حماسه اقتصادی باید بودجه را مدیریت کرد، دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال و همچنین به منظور تحقق رشد و رونق اقتصادی تلاش کنند سال آینده باید سال رشد و رونق اقتصادی باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به بلوکه کردن صد میلیارد دلار از دارایی ایران توسط آمریکایی‌ها خاطرنشان ساخت: این جنایت آمریکایی‌ها است که صد میلیارد دلار از پول ایران را بلوکه کرده‌اند و حالا برای آزاد کردن آن بازی سیاسی در می‌آورند.

دری نجف‌آبادی گفت: ما نباید اجازه دهیم منافع ملی و اقتدار ملی کشورمان با حرف‌های پوچ و بچه‌گانه غربی‌ها آسیب ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکم تاریخی امام (ره) در خصوص سلمان رشدی اظهار کرد: غربی‌ها به دنبال این بودند شخصیت حضرت محمد (ص) را زیر سؤال ببرند اما موضع‌گیری قاطعانه امام (ره) و صدور حکم اعدام سلمان رشدی تودهنی محکمی به آنان زد این حکم همچنان به قوت خود باقی است.

خطیب جمعه اراک از آغاز ثبت‌نام علاقمندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خبر داد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون حدود دو هزار و 500 طلبه در این استان مشغول تحصیل هستند ما باید دانشمندانی را تربیت کنیم که بتوانند اسلام‌شناس و قرآن‌شناس واقعی بوده و اسلام و قرآن را به جهانیان معرفی کنند.

اشاره به قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم روز روحانیت از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87002/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول