اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان خبر داد

وجود 50 هزار روستا، شهرستان و شهرک بدون مسجد در کشور

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان از 50 هزار روستا، شهرستان و شهرک بدون مسجد یا در حال تخریب در کشور خبر داد.

وجود 50 هزار روستا، شهرستان و شهرک بدون مسجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی طباطبایی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان پیرامون مسجد و مسجدسازی، اهمیت مسجد و نیاز جامعه اسلامی به مسجد سخنرانی را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم همواره در بحث مسجد و اهمیت به آن بسیار به مسلمانان تأکید کرده است، ادامه داد: کلمه مسجد 28 بار در قرآن کریم و 15 بار تحت عنوان مسجدالحرام ذکر شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان که از اعضای مجمع خیرین مسجدساز کشور است در استان اصفهان با شعار مشارکت هر خاندان ایرانی در ساخت یک مسجد در حال فعالیت مجدانه است.

این مسئول تصریح کرد:‌ اهمیت مسجد از منظر قرآن کریم آنچنان است که خداوند مسئولیت ساخت و تعمیر مسجد را بر عهده پیامبران الهی گذاشته است.

طباطبایی اضافه کرد: روایات و احادیث متعدد نبوی پیرامون مشارکت عمومی افراد جامعه در ساخت مسجد وجود دارد در همین راستا مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان درصدد است که با مشارکت ملت همیشه در صحنه ولایت‌مدار اصفهانی ساخت یک هزار مسجد را در روستاهای کشور محقق کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران محروم بودن چند هزار روستای کشور از مسجد است، یادآور شد: نداشتن مسجد در یک روستا به منزله نداشتن هویت و شخصیت اسلامی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان عنوان کرد:‌ شخصیت اسلامی مردم یک منطقه به داشتن مسجد است، مسجد هویت اسلامی ما است، مسجد موجب مصونیت می‌شود.

طباطبایی اذعان داشت:‌ انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد. مساجد بزرگترین پایگاه‌های ضد استکباری در ایران محسوب می‌شوند و حال اگر در روستایی مسجد نباشد به جای آن مکان‌هایی و ضدانقلابی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان از 50 هزار روستا، شهرستان و شهرک بدون مسجد یا در حال تخریب در کشور خبر داد و گفت: باید به خاطر این غفلت از درگاه خداوند استغفار کنیم.

طباطبایی اظهار کرد: ساختن مساجد چند میلیاردی و با گنبدها و گل‌دسته‌های آنچنانی در کنار محروم بودن 50 هزار مکان از یک مسجد ساده عدالت و توازن نیست، حل این مشکل نیازمند یک نهضت همگانی است.

وی متذکر شد: چنانچه شیعیان علوی در راستای ساخت مساجد علوی و فاطمی در کشور اقدام نکنند، بیگانگان و گروه‌های منحرف با دلا‌رهای غربی اقدام با ساخت مساجد ضرار می‌کنند.

وی در پایان داشت: مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان قصد دارد در طول یک سال یک هزار مسجد در روستاهای کشور بسازد که این نیازمند ورود مردم ولایتمدار اصفهان به نهضت همگانی مشارکت در این عمل صالح است.

انتهای پیام/63030/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول