اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج عنوان کرد

ضرورت برخورد مسئولان با هتاکان به مقدسات مذاهب اسلامی در کشور

امام جمعه سنندج گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، هر کس به مقدسات شیعه و سنی اهانت کند مزدور دشمن است، پس ضرورت دارد تا با هتاکان به مقدسات مذاهب اسلامی برخورد جدی شود.

ضرورت برخورد مسئولان با هتاکان به مقدسات مذاهب اسلامی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر با اشاره به هتاکی عده‌ای به مقدسات اهل تسنن در هفته اخیر، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هتک حرمت به مقدسات تشیع و تسنن را حرام شرعی بیان کردند و فرمودند که هر کس در این مسیر حرکت کند مزدور دشمن است، پس ضروری است تا با افرادی که به مقدسات مذاهب اسلامی اهانت می‌کنند برخورد شود.

به گفته امام جمعه سنندج، اقتدار و عزت و عظمت نظام اسلامی و جایگاه والای آن در جهان از اتحاد ملی و انسجام و وحدت بین مذاهب اسلامی در کشور نشأت می‌گیرد لذا جا دارد تا با افرادی که این وحدت را به خطر می‌اندازند برخورد شود.

وی وحدت ملت مسلمان ایران را الگوی واقعی وحدت بین مذاهب برای جهان اسلام دانست و گفت: همین وحدت موجب شده است تا ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه و از امن‌ترین کشورهای منطقه باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایران اسلامی اکنون محور تقریب مذاهب اسلامی است و نامگذاری هفته وحدت و برگزاری برنامه‌های وحدت‌بخش مسلمانان در این کشور نشان از توجه حاکمیت به مقوله وحدت و دوری از تفرق و واگرایی دارد.

مجتهدی همچنین به سفارشات قرآن در خصوص ترویج مباحث دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: گسترش الزامات دین سبب جلوگیری از رواج منکرات و فرهنگ غرب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمل به توصیه‌های قرآن از واجبات است و مسلمانان باید در این راستا غفلت نکنند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود وجود برخی آسیب‌های اجتماعی را به دلیل کم‌توجهی به دستورات دین و آموزه‌های اسلام دانست و گفت: به هر اندازه از دستورات دین فاصله بگیریم، ناهنجاری‌ها در اجتماع بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/79006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول