اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معاون پارلمانی قرقیزستان در دیدار با سفیر ایران در بیشکک:

سفر به ایران فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بیشکک-تهران است

در آستانه سفر معاون پارلمان قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک با وی دیدار و گفتگو کرد و راهکارهای توسعه مراوات اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

سفر به ایران فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بیشکک-تهران است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «علی نجفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک صبح امروز با «توروبای ذوالفقاروف» معاون پارلمان قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو نمود.

در این دیدار که در آستانه سفر ذوالفقاروف به ایران جهت شرکت در اجلاس روسا و نمایندگان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صورت پذیرفت، زمینه‌های توسعه مناسبات دو کشور از جمله همکاری پارلمانی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون پارلمان قرقیزستان با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران، استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه همکاری دو کشور در عرصه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به شرکت هیأت قرقیزستان در اجلاس مذکور، این نشست را فرصت مغتنمی برای گسترش رایزنی‌های 2 و چند جانبه خواند.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و قرقیزستان، تسهیل زمینه‌های توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت اجلاس روسا و نمایندگان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، این نشست را برای رایزنی نمایندگان کشورهای اسلامی پیرامون مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی حائز اهمیت برشمرد.

حضور هیأت پارلمانی قرقیزستان در این اجلاس در شرایطی است که بیشکک بعنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2014 انتخاب شده است و این رویداد نیز فرصت مناسبی برای همکاری ایران و قرقیزستان خواهد بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول