اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

قیام 29 بهمن تبریز بافته‌های شاه و آمریکا را پنبه کرد

امام جمعه خوی گفت: راهپیمایی 22 بهمن 92 حماسه دیگری را در سینه تاریخ ثبت کرد.

قیام 29 بهمن تبریز بافته‌های شاه و آمریکا را پنبه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، تقوای الهی را عامل رهایی انسان از چنگال وسوسه‌های شیطانی عنوان کرد و اظهار داشت: تقوای الهی سبب سعادت و رستگاری انسان می‌شود.

تکلف و ظاهرسازی در اسلام محکوم است

امام جمعه خوی در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه این هفته موضوع تکلف و به مشقت انداختن خود را مورد بررسی قرار داد و متذکر شد: خداوند در دین خود کار سنگین و سختی برای شما قرار نداده است و هر کس را به اندازه توان خود مورد مؤاخذه قرار می‌دهد.

موسوی شکوری با اشاره به فرموده‌ای از امام صادق(ع)، عنوان کرد: سزاوار نیست مؤمن خود را با پرداختن به کارهایی که در توانش نیست، ذلیل کند.

وی همچنین با اشاره به نهی خداوند از ظاهرسازی اعمال در میان دیگر بندگان خداوند و بحث ریاکاری، بیان داشت: شایسته نیست مومنان با ریاکاری و تظاهر، ارزش حقیقی اعمال عبادی خود را پایین آورند.

قیام 29 بهمن تبریز بافته‌های شاه و آمریکا را پنبه کرد

موسوی شکوری با اشاره به سالگرد قیام 29 بهمن مردم غیور و شجاع تبریز در برابر رژیم پهلوی در سال 56 گفت: این قیام قهرمانانه زمینه خیزش عمومی ملت ایران را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: این قیام تاریخی مردم تبریز بافته‌های شاه و آمریکا را پنبه کرد و با به نمایش گذاردن غیرت دینی و ولایتمداری مردم آذربایجان، خاطرات انقلاب مشروطه را بار دیگر زنده کرد.

امام جمعه خوی با اشاره به اینکه این قیام تاریخی 14 شهید و 118 زخمی تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: باید این حماسه در تاریخ سیاسی ایران همچنان پایدار مانده و راه رزمندگان اسلام همواره تداوم یابد.

راهپیمایی 22 بهمن 92 حماسه دیگری را در سینه تاریخ ثبت کرد

موسوی شکوری با تبریک حماسه‌ای که در 22 بهمن ماه 92 خلق شد، گفت: این حماسه غرورآفرین برای همیشه در کنار دیگر حماسه‌های ملت ایران در سینه تاریخ خواهد ماند.

وی در ادامه اعلان وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های استکبار علیه ایران را از مهم‌ترین برکات این حماسه باشکوه خواند و افزود: این حماسه پاسخی کوبنده به عربده‌کشی‌های آمریکا بود و به خوبی نشان داد که مردم ضعف‌ها و قصورهای مسئولان را هرگز به حساب انقلاب نگذاشته و همواره در مسیر دفاع از نظام جمهوری اسلامی و بیعت مجدد با رهبری، حرکت خواهند کرد.

جنایات معان سوریه مصداقی از حقوق بشر آمریکایی است

امام جمعه خوی با اشاره به قتل عام 42 نفر از علویان روستای معان سوریه توسط تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و ارتجاع منطقه، اظهار داشت: این همان حقوق بشر آمریکایی است که با ریاکاری هر روز آن را فریاد می‌کشد.

وی تصریح کرد: این قتل عام نشان داد که آمریکا و تروریست‌ها هیچ اعتنایی به مذاکره و مصالحه نداشته و تنها در اندیشه جنایت‌آفرینی در میان ملت‌های مختلف جهان هستند.

انتهای پیام/61006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول