اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حضور مردم شاهین‌شهر در حماسه 22 بهمن گسترده بود / می‌توانم بگویم همه آمده‌ بودند

امام جمعه شاهین‌دژ ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم انقلابی شاهین‌دژ در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: در راهپیمایی اخیر حضور مردم شاهین‌دژ بسیار گسترده بود و می‌توان ادعا کرد همه آمده بودند.

حضور مردم شاهین‌شهر در حماسه 22 بهمن گسترده بود / می‌توانم بگویم همه آمده‌ بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: علما و روحانیون جایگاه مهمی در جامعه دارند و به سبب تأثیری که در رشد سطح آگاهی مردم دارند جایگاه مهمی نیز برای آنان در روایات و احادیث ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه اول اسفند ماه سالروز شهادت شیخ فضل‌الله محلاتی، نماینده امام در سپاه پاسداران است، این روز را به عنوان روز روحانیت یاد کرد و افزود: در این روز که در سال 1364 اتفاق افتاد، شهید محلاتی به اتفاق هشت نفر از نمایندگان مجلس و به همراه جمعی از قضات که 50 نفر می‌شدند، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند که به دست بیگانگان به شهادت رسیدند.

همنشینی با علما سبب همنشینی با پیامبر در آخرت می‌شود/ علما وسیله هدایت مردم در روی زمین هستند

باقری تلاش برای ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم را از مهم‌ترین ویژگی‌های این روحانی مبارز برشمرد و افزود: وی در این راه رنج‌های بسیاری متحمل شده بود.

وی همچنین به فداکاری‌ها و رشادت‌های دیگر روحانیون نظیر شهید بهشتی، مطهری، باهنر، سعیدی و .... نیز اشاره کرد و گفت: این افراد برای حفظ دین و آگاهی مردم جان خود را نثار کردند و این روز می‌تواند زمانی برای ارج نهادن به زحمات آنها باشد.

امام جمعه شاهین‌دژ بر لزوم توجه به جایگاه روحانیون از منظر آیات و روایات تأکید کرد و با استناد به روایاتی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، اظهار داشت: همانطور که ستارگان در تاریکی شب راهنمای مسیر در راه‌ماندگان هستند، علما نیز در روی زمین وسیله هدایت مردم و گمراهان هستند.

وی در همین راستا بر اهمیت نشست و برخاست با عالمان تأکید کرد و افزود: هر کس با علما همنشین و هم‌سخن شود، روز قیامت پیامبر(ص) با او همنشین می‌شود.

اتحاد مردم در 22 بهمن گزینه‌های روی میز آمریکا را کنار زد

باقری همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم انقلابی شاهین‌دژ در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: در راهپیمایی اخیر حضور مردم شاهین‌دژ بسیار گسترده بود و می‌توان ادعا کرد همه آمده بودند.

وی تصریح کرد: مردم آمدند تا در مقابل زیاده‌گویی‌های آمریکا و گزینه‌های روی میزش، کف خیابان‌ها را به نمایش گذارند و اتحاد را گزینه خود در برابر گزینه‌های آنان معرفی کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ همچنین 25 بهمن ماه را سالروز صدور فتوای تاریخی امام علیه سلمان رشدی عنوان کرد و افزود: زندگی در انگلستان و همنشینی با گمراهتان سبب شد که فردی مسلمان‌زاده دین و اصالت خود را از دست داده و مرتد شود.

وی صدور حکم قتل وی از سوی امام(ره) را فتوایی بسیار مهم دانست و گفت: کسی که علیه پیامبر آیات شیطانی آورد مستحق مرگ است چرا که ماندن او سبب گمراهی عده دیگر نیز خواهد شد.

لزوم تبیین راه و اصول فکری مبارزان در جامعه

باقری همچنین 29 بهمن 56 را روز قیام خونین مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم عنوان کرد و افزود: مبارزان انقلابی در آن روزها دست در دست هم داده و برای اضمحلال رژیم طاغوت کمر همت بسته بودند.

وی، ثمره این قیام‌ها را به راه افتادن دیگر قیام‌های تاریخی علیه رژیم منفور پهلوی و در نهایت پیروزی ملت ایران در 22 بهمن 57 دانست و گفت: تحقق نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت‌های این افراد بوده که لازم است با تبیین اصول حرکتی آنان، راه و اندیشه فکری آنان در جامعه ادامه یابد.

انتهای پیام/61006/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول