اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان قدس:

بی‌توجهی به تهاجم فرهنگی آسیب‌های جدی به همراه دارد

خطیب جمعه شهرستان قدس گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تهاجم گسترده‌ای را علیه باورهای ملت ایران طراحی و اجرا می‌کنند که بی‌توجهی به این توطئه‌ها آسیب‌های جدی به همراه دارد.

بی‌توجهی به تهاجم فرهنگی آسیب‌های جدی به همراه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اظهار داشت: از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای غربی به ویژه قدرت‌های زورگو در اروپا و آمریکا به مخالفت با این انقلاب و آرمان‌های آن پرداختند.

وی تصریح کرد: علت کینه و دشمنی آنها با ملت ایران و انقلاب اسلامی این است که ماهیت اصلی انقلاب ما در تضاد با زورگویی، ظلم و ستمی است که استکبار جهانی از آن حمایت می‌کند.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: به همین دلیل غربی‌ها برای ضربه‌زدن به ایران و مانع‌تراشی در راه توسعه و پیشرفت کشورمان از هر راهی وارد شدند و حتی دست به ترور بزرگان و چهره‌های شاخص و مورد اعتماد ملت و به راه انداختن جنگی هشت ساله زدند.

میراحمدی گفت: تمام این توطئه‌ها و دسیسه‌ها با استقامت ملت ایران خنثی شده است، به همین دلیل غربی‌ها می‌خواهند روحیه مقاومت و استقلال‌خواهی ما را بشکنند.

وی افزود: از این‌رو طی سال‌های گذشته تهاجم گسترده فرهنگی را علیه ایران راه‌اندازی کرده و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز با هوشیاری و شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان، بارها بر ضرورت آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هشدار داده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه بی‌توجهی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد، گفت: اگر به دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی توجه کافی نداشته و برای خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان برنامه نداشته باشیم، به طور قطع آسیب خواهیم دید.

* هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای علیه باورهای ملت ایران توطئه می‌کنند

میراحمدی با اشاره به ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی کشورهای غربی گفت: تنها در یک اقدام هماهنگ هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای با بودجه‌هایی که کشورهای استکباری تامین می‌کنند، علیه باورها و اصول و آرمان‌های ملت ایران توطئه می‌کنند.

وی افزود: نباید تصور کنیم که این تهاجم تاثیراتی در کشورمان نداشته و از تداوم آمادگی در برابر آن غفلت کنیم، چراکه برخی از آثار منفی شبیخون فرهنگی دشمنان را در جامعه می‌بینیم.

* افزایش طلاق یکی از نتایج تهاجم فرهنگی است

میراحمدی با تاکید بر اینکه ملت ایران مومن و آگاه هستند، گفت: با این وجود مشاهده می‌کنیم که در برخی از حوزه‌ها شبیخون فرهنگی دشمنان آثار و تبعات منفی بر جای گذاشته است که باید از امروز برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان نمونه یکی از ارکان‌هایی که دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به آن هستند، کانون خانواده در جوامع اسلامی به ویژه ایران است.

میراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع یکی از ریشه‌های افزایش طلاق در جامعه ما، همین تهاجم فرهنگی است و مسئولان امر به ویژه متولیان امور فرهنگی باید جدیت بیشتری برای برنامه‌ریزی در جهت مقابله با شبیخون‌های دشمنان و افزایش بصیرت و آگاهی مردم به ویژه نسل جوان داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول