اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

تهیه طرح جامع اولویت نخست فعالیت‏های عمرانی در بقاع متبرکه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تهیه طرح جامع بقاع متبرکه اولویت نخست در انجام عملیات عمرانی در بقاع متبرکه و هدایتگر هیئت امنا در انجام این دست فعالیت‏هاست.

تهیه طرح جامع اولویت نخست فعالیت‏های عمرانی در بقاع متبرکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی صبح امروز در بازدید از آستان مقدس امامزادگان سیدرضا (ع) و سیدعلی‏اکبر (ع) لاسجرد، بر لزوم تهیه طرح جامع قبل از انجام هرگونه عملیات عمرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان تأکید کرد.

وی گفت: در تهیه طرح جامع با در نظر گرفتن نیازهای بقعه و بر اساس شرایط محیطی، از اعمال سلیقه در هزینه اعتبارات عمرانی جلوگیری می‏شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، یکی از مهم‏ترین اهداف تهیه طرح جامع را ایجاد فضای مناسب برای اجرای برنامه‏های فرهنگی عنوان کرد.

واحدی، بقاع متبرکه را مراکزی امن برای کسب معرفت و افزایش معنویت در افراد دانست و افزود: با ایجاد فضای معنوی و روحانی در جوار حرم امامزادگان می‏توان به تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری دست یافت.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت ویژه این بقعه و وقوع آن در مسیر زائران حرم علی‌بن‌ موسی‌الرضا (ع)، خواستار افزایش بیش از پیش فعالیت مرکز فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزادگان سیدرضا (ع) و سیدعلی‏اکبر (ع) لاسجرد شد.

بقعه متبرکه امامزادگان سیدرضا (ع) و سیدعلی‏اکبر (ع) در سمت راست جاده سمنان - تهران و در محل روستای لاسجرد قرار دارد.

امامزادگان سیدرضا (ع) و سیدعلی‏اکبر (ع) لاسجرد از اولاد حضرت امام موسی کاظم (ع) محسوب می‏شوند.

نمای امامزاده در گذشته شامل حرم و گنبد و دو ایوان غربی و شمالی و متصل به بقعه و فاقد هرگونه تزئینات بوده است.

نمای خارجی بقعه نیز به شکل مکعب مستطیل بوده که کلاً تخریب و نسبت به تجدید بنای بقعه و ابنیه اطراف آن با زیربنای 690 متر مربع در کنار جاده اصلی سمنان ـ تهران که شامل حرم، ایوان، حسینیه (نمازخانه) صحن شهدای موزه، زائرسرا، رستوران و . . . در سه فاز بوده، اقدام شده است.

انتهای پیام/2249/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول