اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

90 درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: 90 درصد آب تولیدی استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

90 درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، امیر حمید‌نیا در نشست ائمه جمعه استان با ارائه گزارشی از وضعیت منابع استان زنجان اظهار داشت: نحوه مصرف آب استان زنجان در بخش کشاورزی 90 درصد، شرب و بهداشت هفت درصد و صنعت و خدمات سه درصد است.

وی افزود: مجموع بارندگی‌های استان از اول سال آبی جاری تا 18 بهمن ماه نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش و نسبت به متوسط دوره آماری حدود هشت درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اضافه برداشت یک‌هزار و 404 حلقه چاه مجاز استان زنجان را به میزان 152 میلیون متر مکعب در شهرستان‌های چهار‌گانه زنجان، خدابنده، ابهر و خرم‌دره اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: در سطح استان زنجان 7 هزار و 369 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که میزان تخلیه آنها نیز 312 میلیون متر مکعب است.

وی در ادامه از ائمه جمعه استان زنجان خواست تا برای فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از منابع زیر زمینی که تضمین‌کننده حیات نسل آینده استان است، حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع آب اظهار داشت: زنگ هشدار آب به صدا در آمده که نمونه آن دریاچه ارومیه است که به چشم قابل مشاهده است، ولی 240 دریاچه دیگر که در زیر زمین است قابل مشاهده نیست.

آیت‌الله علی خاتمی ادامه داد: این یک زنگ خطری جدی برای کشور ماست و عقل و تدبیر حکم می‌کند که در حالی‌ که خشکسالی منابع آب را پیش رو داریم، همگی وظیفه داریم تا از بحران آب پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/2308/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول