اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

نرخ مهاجرت در اردبیل بالاست

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: نرخ مهاجرت در استان اردبیل به نسبت میانگین کشوری بالاست و حل این معضل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و طولانی دارد.

نرخ مهاجرت در اردبیل بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد باقر بهشتی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر، اظهار داشت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا روستایی ما در محل سکونت خود احساس فقر و یا مشکلات متعدد نکند که خود این امر در کنار نبود فضای اشتغال برای جوانان زمینه‌ای را فراهم کرده تا موجی از مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در مؤلفه توسعه بارزترین ویژگی توسعه فرهنگی و توجه به مناسب‌سازی سکونت‌گاه‌ها با نیازمندی مردم است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه روستایی دست پیدا کنیم باید زیربناهای آن را خوب بشناسیم تا روستایی ما مجبور نباشد به شهر یا حاشیه شهر مهاجرت کرده و کسب منافع و درآمد خود را در معرض خطر و آسیب ببیند.

بهشتی نرخ مهاجرت در استان اردبیل را به همراه کاهش جمعیت روستایی به نسبت میانگین کشوری بالا اعلام کرد و ادامه داد: با وجود تأمین برخی از زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی در مناطق روستایی روند مهاجرت رو به افزایش بوده که این خود می‌رساند ما در بخش تأمین نیازمندی روستایی به ویژه تعریف کار و شغل برای فرزندان کشاورز زاده و روستا زاده غفلت کردیم و نتوانستیم جذابیت خاصی را در این زمینه به وجود آوریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: روستایی ما نباید تنها به کسب درآمدهای فصلی و مقطعی امیدوار بوده و دل خوش کند بلکه بهتر است با رونق صنایع تبدیلی و محصولات صنایع دستی نظیر گلیم بافی، جاجیم بافی و فرشبافی بتوان این پازل درآمدی و معیشت مردم روستا را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: جای تعجب اینجاست که برخی از سودجویان تولیدات صنایع دستی روستاییان و فرش آنها را به نازل‌ترین قیمت خریداری کرده و با برند خاص به کشورهای خارجی صادر می‌کنند در حالی که در این پروسه می‌توان تدبیری اندیشید تا صادرات محصولات به شکل مستقیم انجام شده و درآمد حاصل از آن به جیب روستایی ما برود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان کرد: ما در باز تعریفی که از توسعه و امر بهبود روابط کار و اشتغال در استان داریم، تلاشمان بر این است تا بسیاری از بسترهای مساعد با کمک بخش خصوصی فراهم آمده و یک تحول جدی و اساسی را در بخش‌های مختلف شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62004/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول