اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشته شدن نوجوان انتحاری/ کشته شدن ۵۲ شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

کشته شدن نوجوان انتحاری، دستگیری ۲ عامل انتحاری، کشته شدن ۵۲ شبه‎نظامیان طالبان و پیوستن یک گروه ۱۳ نفری شبه‌نظامیان طالبان از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان است.

کشته شدن نوجوان انتحاری/ کشته شدن ۵۲ شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نوجوانی که قصد داشت علیه نیروهای امنیتی افغان در منطقه «موسی خیل» ولایت «خوست» در شرق افغانستان  حمله انتحاری انجام دهد از سوی نیروهای امنیتی افغان کشته شد.

بر اساس این اطلاعیه، فرد انتحاری نوجوانی بود که جلیقه انتحاری به تن داشته و قصد عملیات انتحاری علیه نیروهای امنیتی افغان را داشته است.

کشته شدن 52 شبه‎نظامی طالبان در مناطق مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در لایت‎های «ننگرهار»، در منطقه «شیرزاد» و «خوگیانی» ولایت «هلمند» منطقه «مارجه» و «نهرسراج» ولایت «قندهار» منطقه «پنجوایی» و «میوند» در 24 ساعت گذشته 52 شبه‎نظامی کشته و 5 نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، در این عملیات‎ها 142 کیلوگرم حشیش و چندین کارخانه تولید حشیش از سوی نیروهای امنیتی افغان کشف و تخریب شد.

کشته شدن 9 شبه‌‎نظامی طالبان در ولایت هلمند

دفتر مطبوعاتی والی ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای علام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در محله «تریخ ناهور» در منطقه «مارجه» این ولایت، پنج شبه‎نظامی طالبان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اطلاعیه، درگیری زمانی آغاز شد که شبه‌‎نظامیان طالبان با حمله به یک پاسگاه امنیتی پلیس، 2 نفر از آن‌ها را زخمی کردند.

دستگیری 2 عامل انتحاری مدرسه «ملاتره خیل» در کابل

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 2 عامل انتحاری به نام «عبیدالله» و «سمیع الله» ساکن منطقه «محمدآغه» ولایت «لوگر» در شرق افغانستان را دستگیر کردند.

در اطلاعیه آمده است که عاملان انتحاری در مسجد «ملاتره خیل» در منطقه «پلچرخی» ولایت کابل قصد حمله به ملاتره خیل را داشتند.

بر اساس این اطلاعیه، 2 عامل انتحاری از سوی یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام «قاری برهان» دستور حمله انتحاری در این مسجد را داشتند.

پیوستن گروه 13 نفری شبه‎نظامیان طالبان در جنوب افغانستان

«نبی جان»، « عضوی «شورای عالی صلح» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به نام «ملا داد محمد» با 12 نفر دیگر در منطقه «مقر» این ولایت به روند صلح پیوستند.

وی افزود: این گروه شبه‎نظامی مقدار زیادی جنگ افزار سبک و سنگین را نیز به روند «دیاگ» تحویل داده‎اند.

این در حالی است که روزی گذشته نیز در حدود 83 شبه‎نظامی طالبان در ولایت‎های «بغلان» و «بدخشان» در شمال افغانستان به روند صلح پیوستند.

دستگیری 5 قاچاقچی مواد مخدر در شمال افغانستان

«احمد جاوید بشارت»، سخنگوی فرمانده پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت: نیروهای امنیتی افغان پنج قاچاقچی مواد مخدر همراه با 27 کیلوگرم حشیش دستگیر کردند.

به گفته بشارت، این افراد در حالی دستگیر شدند که قصد انتقال مواد مخدر را به دیگر ولایت‌های افغانستان داشت.

کشته و زخمی شدن 16 غیر نظامی در سانحه رانندگی

«حیات الله امیری»، فرمانده منطقه «خان آباد» ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر سانحه رانندگی در منطقه خان‌آباد این ولایت 13 نفر کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته امیری، این خودرو بدلیل لغزندگی جاده از راه منحرف شده که منجر به کشته و زخمی شدن 16 نفر شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول