اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اخلاص لازمه آموزش طلاب علوم دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، اخلاص در عمل را لازمه آموزش طلاب دینی در حوزه‌های علمیه دانست.

اخلاص لازمه آموزش طلاب علوم دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه الزهرا (س) بافق با اشاره به سخن حضرت رسول اکرم (ص) در مورد کمال انسان در علم‌آموزی در دین اظهار داشت: معنای دقیق‌تر در در فقیه شدن در دین و عالم شدن در دین و یاد گرفتن، به معنای فهم در دین است و فهم در دین بالاتر از علم در دین است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به آموختن علم در دین و تجهد در آن همچنین به اهمیت فهم در آن اشاره کرد و گفت: بعضی از کج‌فهمی‌ها باعث انحراف و غلط پردازی در دین می‌شود و به اصل دین نیز ضربه وارد می‌کند.

وی به تاکید پیامبر اسلام (ص) در دین مبنی بر اینکه اسلام هم دین فهم است و هم دین علم است، اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام دین شجاعت، ایستادگی، از خودگذشتگی، خداجویی، دشمن ستیزی، اخوت و برادری، ایثار و وحدت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در مقابل، خودبینی، خودخواهی، تنبلی و نشستن و رها کردن مردم،به فساد انداختن جامعه و نقطه مقابل دینداری است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه‌های علمیه را پایگاهی برای علم‌آموزی، آموزش، تربیت و رشد در جامعه اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی و انقلابی یادگار امام خمینی (ره) است که با جدیت برای دگرگونی و بیداری ملت ایران کوشید تا اسلام را آباد کند و موانع را برداشت تا اسلام و خوبی‌های آن را در جامعه حاکم کند.

وی، اخلاق و رفتار را شاخص اصلی در فراگیری علوم دینی دانست و افزود: این ویژگی‌ها در امام خمینی (ره) و جود داشت و طلاب علوم دینی باید اخلاص در دین را از امام فرا گیرند.

ناصری عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمودند که اسلام دین افراط و تفریط نیست و این باید سرلوحه امور طلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، طلبه‌ها را پرچمدار دین در دنیا و اسلام عنوان کرد و گفت: در این میان حوزه‌های علمیه خواهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خاطرات دوران تحصیل و کسب فیض از حضور فرزند بزرگوار امام، شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های بسیار برای آموزش کامل علوم دینی و شجاعت، از ویژگی‌های بارز و آشکار شهید مصطفی خمینی بود.

انتهای پیام/2464/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول