اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورایعالی بسیج زنان شهرستان بافق:

خانواده منشاء و منبع ارزش‌های اجتماعی است

رئیس شورایعالی بسیج زنان شهرستان بافق گفت: خانواده یک اجتماع کوچک است که به اجتماع‌های بزرگ جهت‌گیری اخلاقی می‌دهد، به همین دلیل می‌توان خانواده را منشاء و منبع ارزش‌های اجتماعی دانست.

خانواده منشاء و منبع ارزش‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، بی‌بی‌السادات میرعلمی، ظهر امروز در دیدار اعضای شورایعالی بسیج زنان شهرستان بافق به تغییر اساسی پیدا شده در تهدیدهای دشمن از سخت به نرم و آسیب‌های ماهواره بر ساختار و کارکرد خانواده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: گزینه جایگزین به جای حذف در ترویج فرهنگ اخلاقی دینی موثر خواهد بود و تفکری جدید در مسیر به وجود آوردن جاگزین‌ها و هم‌گون‌های مثبت و سالم لازم است.

وی تاثیر برنامه‌های ماهواره بر فرهنگ خانواده‌ها را در کمرنگ شدن الگوهای دینی و بی‌توجهی به احکام اسلامی موثر دانست و بیان کرد: خانواده اصول اخلاقی را به عرصه‌های دیگر انتقال می‌دهد و فضای فرهنگی کشور را در اندک زمانی متحول می‌سازد.

میرعلمی، ترویج و نشر اخلاق، فضیلت، پاکدامنی و پرهیزکاری در جامعه و تنظیم برنامه‌های بازدارنده علیه شبکه‌های مخرب دینی و سیاسی را از راه‌های مبارزه با شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای دانست.

رئیس شورای عالی بسیج زنان شهرستان بافق، خانواده را اجتماع کوچکی که به اجتماعات بزرگ جهت‏گیری اخلاقی می‌دهد، برشمرد و گفت: همچنین خانواده به عنوان یک اجتماع اخلاقی منشأ ارزش‌های اجتماعی است.

وی، آثار مخرب برنامه‌های ماهواره‌ای را در عادی جلوه دادن گناه دانست و تاکید کرد: از پتانسیل عظیم مردم برای اصلاح منکرات استفاده شود.

امام جمعه شهرستان بافق نیز در این دیدار، به جایگاه زنان در کشورمان بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد هویت و شخصیت برای زنان مسلمان و حضور مؤثر زن در تمام عرصه‌هاست. 

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی با اشاره به فعالیت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بیان کرد: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی حضور چشمگیر دارند، اما لازم است برای رسیدن به جایگاه واقعی که اسلام برای زنان در نظر گرفته، تلاش زیادی صورت بگیرد.

سلیمانی بیان داشت: غربی‌ها از زنان به عنوان ابزاری برای تجارت استفاده می‌کنند، اما بعد از انقلاب در حالی که در جهان نابرابر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان بیداد می‌کرد، امام راحل الگوی مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان را به عنوان الگوی مناسب به دنیا ارائه دادند که نگاه تکریمی به زنان داشت و بر منزلت زنان را تاکید می‌کرد.

وی همچنین افزود: نگاه ابزاری به زن در اصول و تفکر انقلاب اسلامی جایی ندارد و زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب به عنوان رکن هر خانواده از جایگاه بسیار محوری و حساسی برخوردار است که در صورت عدم برخوردار بودن از فضای فکری مناسب به هیچ وجه نمی‌تواند فرزندان مناسبی را تقدیم اجتماع کند.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول