اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد

تشکیل ستاد هماهنگی‌های خدمات سفرهای نوروزی / تشکیل پژوهشگاه سفر

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تشکیل ستاد هماهنگی‌های خدمات سفر نوروز 93 برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در نوروز 93 پژوهشگاه سفر تشکیل می‌شود تا با بررسی‌های آن مولفه‌های تحریک سفر را شناسایی کنیم.

تشکیل ستاد هماهنگی‌های خدمات سفرهای نوروزی / تشکیل پژوهشگاه سفر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رحمانی‌موحد ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: عزم جدی در گیلان برای ارتقای صنعت گردشگری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکل ساختاری فراوانی در راستای سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد، گفت: در مقایسه با دیگر کشورها عقب هستیم و باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت فعلی به‌کار گیریم.

این مسئول، تنوع محصولات گردشگری در دنیا و اثرگذاری آنها در جامعه به ویژه در بخش توسعه اقتصادی را بسیار مهم دانست و افزود: مقایسه ایران در این زمینه با دیگر کشورها تنها حسرت‌برانگیز است.

وی با تصریح بر اینکه مجموعه سرمایه‌های استانی و مادی و معنوی ما بسیار فراوان است، خاطرنشان کرد: ما تنها مشکل مدیریت منابع داریم.

رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه گیلان دارای امکانات گردشگری بی‌نظیری است، ادامه داد: یونسکو بخشی را به عنوان گردشگری خلاق با هفت مولفه و سپس 52 شهر را در این راستا معرفی کرد.

وی مولفه‌های یونسکو را در موسیقی، شعر، غذا، لباس و... عنوان کرد و گفت: بنده با نگاه به گیلان متوجه شدم که این استان تمام هفت مولفه یونسکو را دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استعدادها و ظرفیت‌های گیلان را بسیار متنوع خواند و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند در تقویت و بهبود اقتصاد نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها درباره منابع موجود در ایران حسرت می‌خورند، یادآور شد: در کشور ما امنیت بسیار خوبی وجود دارد.

رحمانی‌موحد، امنیت ایران را فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری کشور دانست و متذکر شد: یکی از مولفه‌های گردشگری امنیت بوده که در ایران این مزیت به خوبی حاکم است.

وی برخی از مشکلات گردشگری ایران را مربوط به ساختار آن عنوان کرد و یادآور شد: باید در بخش مدیریت هماهنگ شویم.

این مسئول هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در زمینه برطرف شدن مشکلات گردشگری را مهم خواند و یادآور شد: باید به منابع و ظرفیت‌های قانونی خود اشراف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بودجه سال آینده عنایات خوبی صورت گرفته است، گفت: نمایندگان مجلس در بحث توسعه زیرساخت‌ها بسیار موشکافانه کار کردند و امیدواریم در نوروز 93 فعالیت‌های سفر را مرکزیت ببخشیم و به آن توجه کنیم.

رحمانی‌موحد، از تشکیل ستاد هماهنگی‌های خدمات سفر برای نخستین بار در کشور در نوروز 93 خبر داد و خاطرنشان کرد: این ستاد به سفرهای نوروزی توجه ویژه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد مذکور معرفی شده‌اند، افزود: محور و کانون اصلی ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در استان‌ها است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: در نوروز 93 پژوهشگاه و فناوری سفر تشکیل می‌شود تا با بررسی‌های آن مولفه‌های تحریک سفر را شناسایی کنیم.

وی سازمان میراث فرهنگی را دارای سه عنصر فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و متذکر شد: اینها موثرترین مولفه‌های گردشگری کشور هستند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور رضا علیزاده به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان معرفی و از تلاش‌های امید عزیزی قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول