اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

وهابیت نه مقابل شیعه که رو در روی جهان اسلام است

مسئول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان و روحانیون در راستای مقابله با شبهات و جریان‌های انحرافی سلفی باید عنوان کنند که وهابیت در مقابل تمام اسلام است و تنها شیعه رو در روی این جریان قرار ندارد.

وهابیت نه مقابل شیعه که رو در روی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی مبلغان شهرستان شیراز که با موضوع مرزبانی از مکتب اهل‌بیت (ع) و شبهه‌شناسی و راه‌های مقابله با آن برگزار شد، اظهار داشت: چهار سال پیش مقابله با فرق انحرافی در دستور کار دفتر دفتر تبلیغات قرار گرفت و نخستین گام آن تقویت بنیان‌های اعتقادی روحانیون استان‌ها بود.

وی افزود: مبارزه با فرق ملاحظاتی نیز دارد که ناخواسته موجب ترویج آنها نیز نشویم.

سلیمانی ادامه داد: یک طلبه ما باید بتواند حدیث غدیر را به گونه‌ای بیان کند که در آن مشکلی پیش نیاید و از این رو بیان «من کنتم مولاه» به تنهایی کفایت نمی‌کند و برای پاسخ به شبهات باید جریان‌شناسی دقیق غدیر در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در 11 نقطه آسیب‌پذیر کشور دوره‌های نقد مسیحیت تبشیری، عرفان‌های نوظهور، سلفی‌گری و باستان‌گرایی و ... برگزار شده است.

سلیمانی تصریح کرد: طلاب وظایف فراوان و وقت کم دارند و از این رو تولید لوح شیعه‌شناسی با دروس 9 نفر از بزرگان و اساتید حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که ابتدا باید خودمان مجهز شویم تا بتوانیم به شبهات پاسخ دهیم، بیان کرد: کنگره بین‌المللی تکفیر تحت اشراف حضرات آیات عظام مکارم و سبحانی آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گفته وی، پیش‌همایش این کنگره در سوریه و پاکستان با حضور اندیشمندان سنی و شیعه جهان اسلام و کنگره آبان ماه در قم برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد:  مبانی ایمان و شرک، بدعت، غلو، حیات برزخی، توحید ربوبی و توحید قبوری مسائلی هستند که باید دقیق موشکافی و تبیین شود تا بتوان در مقابل شبهات وهابیت مقابله کرد و نباید گمان کنیم که بنیان‌های فکری وهابیت تنها در سجده بر مهر و شرک بودن زیارت و ... خلاصه می‌شود.

سلیمانی ابراز داشت: در همین راستا در منطقه لار دوره نقد وهابیت برگزار و 30 طلبه فاضل از این دوره فارغ‌التحصیل شدند.

مسئول آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سال 93 برای نقاط آسیب‌پذیر فارس برنامه‌هایی در نظر است که روحانیون باید به عنوان مرزبانان مکتب در آن پیشگام باشند.

انتهای پیام/2448/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول